חדשות כלכלה

סוף סוף: לבטל עסקה גם באינטרנט

רוצים לבטל את ההתקשרות עם חברת הסלולר שלכם, אבל חוששים ממסע של שכנועים והתשה? החוק החדש יאפשר לכם לבטל את העסקה בקלות, בכל דרך שתבחרו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הצעת החוק של יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, איתן כבל, ושל חברי הכנסת דוד ביטן ויואל חסון אושרה לקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק מתקנת את חוק הגנת הצרכן, ומטרתה להקל על הצרכנים לבטל עסקאות שבצעו. כיום, לעיתים קרובות ביטול של עסקה כרוך בקשיים רבים, מה שהוביל להצעת החוק המדוברת, אשר תאפשר מספר דרכים חדשות לביטול עסקאות – בדיוק כשם שקיימות דרכים שונות לבצע אותן העסקאות עצמן.

ע"פ דבריו של חבר הכנסת איתן כבל, צרכנים עוברים מסלול ייסורים כאשר הם רוצים לבטל התקשרות כלשהי עם עסק או חברה – זאת לעומת היחס האדיב והמהיר שהם מקבלים כאשר הם מעוניינים להתקשר עם החברה.

הצעת החוק שאושרה תאפשר ביטול עסקאות באמצעות שיחת טלפון, או באמצעות הודעה בע"פ בעסק עצמו – זאת למעט מקרים מסוימים שבהם החוק קובע במפורש שהביטול חייב להיעשות בהודעה בכתב. בנוסף, ניתן יהיה לבטל עסקאות באמצעות הפקס, הדוא"ל או בדואר רשום. עסקים שמאפשרים ביצוע של עסקאות רכישה באינטרנט, יחויבו לאפשר גם ביטול עסקאות באתר.

ע"פ החוק החדש, הצרכן יצטרך לפרט בהודעת הביטול שלו את שמו ואת מספר תעודת הזהות שלו. במקרה של הודעה בע"פ על ביטול, יצטרך הצרכן לתת סימן זיהוי נוסף שהוסכם מראש בינו לבין החברה בעת ההתקשרות.

העסקים עצמם יצטרכו להודיע לצרכנים בצורה ברורה ובולטת, בזמן חתימת העסקה או בזמן מסירת המוצר, על הדרכים לביטול העסקה. ההודעה תוכל להיעשות באמצעות הודעת תשלום אשר נשלחת אל הצרכן, או בחשבונית העסקה. בנוסף, ההודעה תפורסם גם בדף הראשי של אתר האינטרנט העסקי.

מי שיפר את החוק החדש יעמוד בסיכון לקנס של 22,000 ₪ לתאגיד, או 7000 ₪ ליחיד. בעל עסק שימשיך לחייב את הצרכן לאחר שהודיע על ביטול העסקה – יוכל הצרכן לתבוע ממנו פיצוי לדוגמא עד לסכום של 10,000 ₪.

הצעת החוק תיקנס לתוקף 4 חודשים לאחר שתפורסם ברשומות – כך שחברות התעופה תוכלנה להיערך לחוק החדש.

תגיות:אינטרנטביטול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה