חדשות בעולם

ארה"ב: צו ההגירה של טראמפ אושר חלקית

תושבים מסוריה, סודאן, סומליה, לוב, איראן ותימן יוכלו להיכנס לארה"ב בקריטריונים מסוימים. צו ההגירה של טראמפ אושר באופן חלקי

  • ה' תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הלילה דיווחה סוכנות הידיעות AP כי ארצות הברית קבעה קריטריונים חדשים לקבלת ויזה עבור פליטים ואזרחים משש מדינות מוסלמיות. ההחלטה התקבלה בעקבות פסיקתו של בית המשפט העליון בארה"ב, שקיבל חלקית את הצו של הנשיא דונלד טראמפ האוסר על כניסת פליטים ואזרחים משש מדינות מוסלמיות.

על פי הקריטריונים החדשים, אשרות שכבר אושרו לא יבוטלו, אך מבקשי ויזה חדשים משש המדינות חייבים להוכיח קשר קרוב לתושב אמריקני כדי לקבל את האשרה. על הקרבה להיות בדרגת הורה, אח, אחות, בן זוג, בן או בת בוגרים, חתן או כלה.

סבים, דודים, אחיינים, גיסים, ארוסים או בני משפחה מורחבת אחרים לא נחשבים כקשר משפחתי קרוב המקנה ויזה לארה"ב. בכל הנוגע לקשרים עסקיים, מעל הקשר להיות "רשמי, מתועד ושנוצר בהליך רגיל ומסודר ולא רק למטרת התחמקות מהאיסור".

על פי התקנות, עיתונאים, סטודנטים, מרצים ואנשי עסקים שבידיהם הזמנות תקפות וחוזי עבודה בארצות הברית יהיו פטורים מאיסור הכניסה. הפטור מהצו לא יחול על מי שמנסה ליצור קשר עם מוסדות אמריקניים אך ורק לשם קבלת ויזה.

עם זאת, גם מי שכבר רכש חופשה במלון בארה"ב או שחתם על חוזה להשכרת רכב לא יהיה זכאי לקבלת פטור רק על בסיס ההזמנה.

בית המשפט העליון בארצות הברית אישר באופן חלקי את צו ההגירה השנוי במחלוקת של הנשיא טראמפ. על פי השופטים, הצו לא יחול על מי שיצליח להוכיח "קשר מהימן" עם אדם או יישות אמריקנית. השופטים הביאו הנחיות כלליות שלפיהן מדובר ביחסים עם קרוב משפחה, הצעת עבודה או הזמנה להעביר הרצאה בארה"ב, אך לא פירטו במדויק באילו מקרים מדובר.

אמש חשף השר להגנת המולדת בארצות הברית, ג'ון קלי, את אמצעי האבטחה החדשים לטיסות שמגיעות לארצות הברית. אמצעי האבטחה הללו ישימו קץ לאיסור העלאת מחשבים ניידים ומוצרי אלקטרוניקה גדולים למטוס בטיסות שיוצאות מכמה שדות תעופה בעולם. התקנות החדשות, שיאריכו את זמן הבידוק הביטחוני, ייכנסו לתוקף תוך שלושה שבועות.

תגיות:מהגריםארה"בצו הגירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה