חדשות בעולם

איך ייתכן שעיר אמריקאית שהעלתה את שכר המינימום גרמה לעובדים להפסיד כסף?

סיאטל העלתה ב-2015 את שכר המינימום בגבולותיה לסך של 15 דולרים. מאז, ספגו העובדים המשתכרים שכר מינימום הפסד חודשי ממוצע של 125 דולרים. איך זה יכול להיות?

  • ה' תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תומכים בהעלאת שכר המינימום? לפני שאתם עונים 'כן', כדאי לכם אולי לבדוק את המחקר האחרון על מה שהתרחש בסיאטל, בירת מדינת וושינגטון, אחרי שהעיר החליטה להעלות בה את שכר המינימום ל-15 דולרים לשעה.

אוניברסיטת וושינגטון עקבה אחרי השלכת החוק מאז יישומו ב-2015, וגילתה ממצא שנראה, ממבט ראשון, מוזר: העובדים העניים ביותר, אלה שהיו אמורים להפיק תועלת מהחוק, למעשה הפסידו כסף בגללו. מאז החלת שכר המינימום החדש, עובד ממוצע המקבל משכורת נמוכה הפסיד 125 דולרים מידי חודש.

איך זה ייתכן? מכיוון ששכר המינימום הוא שעתי, המעסיקים הקטנים שמתקשים לעמוד בתשלומים גבוהים לעובדים שלהם פשוט קיצצו בשעות העבודה שלהם. מספר שעות העבודה של עובדי שכר המינימום ירד בתשעה אחוזים – מה שגרם ממילא להפסד כספי גם אחרי שדרוג השכר השעתי.

"אם עתה עובד בעבודה המשלמת שכר מינימום, 125 דולרים בחודש זה הרבה", אומר מארק לונג, אחר מעורכי המחקר. "זה יכול להיות ההבדל שיגרום לך לא לעמוד בתשלומי השכירות שלך".

בלי החוק הזה, מצא המחקר, בסיאטל היו היום עוד 5000 עבודות בשכר מינימום.

סיאטל היא אחת הערים הראשונות בארצות הברית שאימצה את העלאת שכר המינימום, וערים אחרות בארה"ב ובקנדה צופות מקרוב בהשלכות על כלכלתה כדי להחליט אם להעלות גם הן את שכר המינימום. אולם הממצאים של אוניברסיטת וושינגטון עולים בקנה אחד עם מה שטוענים כלכלנים שמרנים לאורך הדורות: הפתרון לעוני אינו על ידי התערבות ממשלתית שתעלה את שכר המינימום. הסיבה לכך היא שרוב המעסיקים במשק אינם תאגידי ענק עם שולי רווח ענקיים אלא עסקים קטנים ובינוניים שמתקשים לשלם לעובדים, והגברת נטל השכר עבורם פשוט תביא אותם להעסיק פחות עובדים, ולצמצם את השעות של העובדים שעליהם אינם יכולים לוותר לגמרי.

תגיות:העלאהשכר המינימום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה