חדשות בארץ

תגלית מרגשת: נמצאו אריגים מימי דוד ושלמה

ארכיאולוגים שחפרו באזור בקעת תמנע מצאו אריגים צבעוניים מתקופת דוד ושלמה. האריגים צבועים בצבעים שהופקו מצמחים ומספרים את סיפור חייהם של היהודים שחיו באותה תקופה

האריגים הצבועים (צילום מסך)האריגים הצבועים (צילום מסך)
אא

ממצאים מרגשים במיוחד נמצאו בחפירות שנערכו בבקעת תמנע והם מתוארכים לימי דוד ושלמה – לפני כ-3000 שנה. מדובר בפיסות  של אריגים שנמצאו במקום ונשתמרו כמעט ללא פגע, זאת הודות לאקלים היבש ששורר באזור.

על המחקר בו נחשפו התגליות אחראים ד"ר נעמה סוקניק מרשות העתיקות וד"ר ארז בן יוסף מאוניברסיטת תל אביב. השניים פעלו במחקר משותף עם חוקרים מאוניברסיטת בר אילן.

כאשר בחנו את האריגים היה ניתן להבחין כבר בשלב הראשון בכך שיש בהם צבע, ואף יותר מכך – כל אחד מהחוטים מהם הם מורכבים צבוע בנפרד. כל חוט בצבע אחר. בדיקה מעמיקה של הנושא העלתה כי חומרי הצבע שבהם השתמשו באותה תקופה לצביעת האריגים היו בעיקר צמחים. בעיקר השתמשו בשני צמחים דומיננטיים: פואת הצבעים שהעניק את הגוון האדום והחומר אינדיגוטין שבעזרתו השיגו את הגוון הכחול. מדובר בתהליך ארוך ומורכב הכולל חמצון במשך מספר ימים, ורק לאחר מכן ראוי הבגד ללבישה.

ומי היו אלו שלבשו את הבגדים הצבעוניים? החוקרים טענו כי ממצאי האריגים מוכיחים על כך שהחברה שהתגוררה באותם ימים בתמנע, באותה תקופה עם ממלכת אדום, כללה מעמד גבוה שהיה בעל גישה לאריגים היוקרתיים. בין האנשים שזכו ליהנות מהם היו ככל הנראה חרשי המתכת, העוסקים בייצור המתכות. הללו זכו ללבוש בגדים צבעוניים והדבר סימל את מעמדם הגבוה בחברה.

תגיות:אריכאולוגיהאריגיםדוד המלךשלמה המלך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה