הורים וילדים

"ילדים, בחופש הזה אימא נחה": פוסט של אמא ’עצלנית’ מסעיר את הרשת

פוסט של אם לשתי בנות מארה"ב הפך לוויראלי, לא בכדי.  "לא יודעת מה אתכם, אבל לי נמאס ממטלות, מלוחות זמנים וממקומות הומי אדם. נמאס לי להציב לעצמי רף גבוה וכמעט תמיד לחוות אכזבה מציפיות לא מציאותיות. אני אימא טובה, אבל גם 'עצלנית' - ואחרי שיחה עם הבנות, הסכמנו שהקיץ לא עושים כלום"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לקריסטן, אם לשתי בנות מארה"ב - היו הרבה תוכניות גדולות לחופשת הקיץ עבור הבנות שלה. "תכננתי להיות אימא טובה בקיץ, והכנתי פעילויות לבנות לכל יום", היא משחזרת בפוסט מיוחד שפרסמה ברשתות החברתיות. "אפילו תוכנית הלימודים כבר נבנתה, כדי לתרגל איתן קריאה וכתיבה. חשבתי שהולך להיות לנו חופש מושלם ומדויק להפליא".

אלא שתוכניות לחוד, ומציאות לחוד. "היום בילינו יחד את היום הראשון של החופשה ולמרות שתכננתי לנסוע איתן לחוף הים - החלטנו שאנחנו נשארות בפיג'מות שלנו עד 11, נכנסות למטבח ואופות עוגיות שוקולד צ'יפס. הילדות נהנו לא פחות מאשר בבריכה או בים, אולי אפילו יותר. ואז חשבתי לעצמי בשם כל ההורים: 'אנחנו כל כך נלחצים רק מעצם המחשבה שנצטרך להעסיק את הילדים ולמצוא דרכים 'מהנות' ומאתגרות כדי שיבלו את הקיץ בנעימים - אבל בואו נהיה כנים ונודה שכולנו עייפים. 

"לא יודעת מה אתכם, אבל לי נמאס ממטלות, מלוחות זמנים וממקומות הומי אדם. נמאס לי להציב לעצמי רף גבוה וכמעט תמיד לחוות אכזבה מציפיות לא מציאותיות. אני אימא טובה, אבל גם 'עצלנית'. בחופש הזה אני רוצה לנוח, ואחרי שיחה עם הבנות הסכמנו שהקיץ לא עושים כלום. פשוט שום דבר. לא קמים מוקדם בבוקר, לא נכנסים ללחץ מיותר ולא חיים תחת לו"ז שלא נגמר. 

"החופש, כשמו כן הוא, אמור לשחרר אותנו מכל אלו. אמור לגרום לנו לעזוב את התכנונים, להפסיק את הלחץ הזה ובמקום זאת לראות מה הספונטניות של אותו יום - מכתיבה לנו. ברור שאני נותנת לבנות שלי את החופש לבחור את מה שהן רוצות לעשות בחופש שלהן, אבל לא באמת משנה מה נעשה - כמו שמשנה שלא ניכנס ללחץ ולא נחיה כל הזמן תחת מחוגי שעונים או תחת השאלה 'מה הספקתי ולא הספקתי'. 

"לא יודעת מה אתכם, אבל החלטתי שהחופש שלי יהיה מושלם גם אם לא אספיק הכל. גם אם חלקו יוקדש לזמן איכות ביתי עם המשפחה וויתור על טלוויזיה או נסיעות יומיות. וכן, מותר גם להשתעמם - וזה לא סוף העולם. זה לגמרי בסדר אם החופשה לא תהיה מושלמת כמו שחשבנו או תכננו, וזה בסדר אם הילדים יתלוננו קצת. תפסיקו להרגיש אשמים, ותעשו את מה שטוב לכם ולילדים - בלי לחץ חברתי. בלי לחץ בכלל".

תגיות:הוריםחופשילדיםרעיונותפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה