חדשות בעולם

מתקפת סייבר עולמית: בבית הלבן דורשים להגיב בחומרה

החל משעות הצהריים החלה מתקפת סייבר בינלאומית שגרמה לקריסת המחשבים בממשלת אוקראינה ואף לפגיעה במדינות באירופה ובארה"ב. גורם בבית הלבן: "מוכרחים ליצור הרתעה"

(צילום אילוסטרציה:shutterstock)(צילום אילוסטרציה:shutterstock)
אא

בעקבות מתקפת הסייבר הבינלאומית שהחלה באוקראינה והתפשטה למדינות נוספות בארה"ב ובאירופה, אמר הערב (שלישי) גורם בבית הלבן כי העולם מוכרח לשפר את יכולת ההגנה שלו נגד מתקפות הסייבר.

"הרי אם היו גנבים רצים מבית לבית במקום מגוריכם ומנסים לפתוח דלתות, הייתם מיד מתקשרים למשטרה", הוא ציין, "וזה בדיוק מה שקורה היום ברשת. יש גנבים והם כל הזמן מנסים לפרוץ דלתות".

הגורם הבכיר הדגיש: "עלינו להגיע להסכמה בין המדינות איך נלחמים במתקפות הסייבר ואיך משתפים פעולה. השאלה הנשאלת היא – איך לייצר מדיניות של הרתעה. ההרתעה צריכה להיות חזקה מספיק, כדי שיהיו השלכות לגבי כל מי שמבצע תקיפות סייבר, שהוא ידע שיש מחיר למתקפות האלו".

המתקפה המדוברת החלה היום בשעות הצהריים, כאשר סגן ראש ממשלת אוקראינה דיווח על כך שרשת המחשבים של הממשלה נפלה. שר הפנים האוקראיני האשים את רוסיה בכך שהיא עומדת מאחורי המתקפה.

אך לא רק רשת המחשבים של הממשלה נפלה, אלא גם המחשבים בנמל התעופה המרכזי של קייב הותקפו וחברת תרופות על סף קריסה בשל מתקפת הסייבר. בהמשך הגיעו השיבושים עד לארה"ב ואף למדינות מסוימות באירופה.

שר הפנים האוקראיני ציין כי נראה שהתקיפה במדינה דומה בהיקפה לזו שהיכתה בכל העולם לפני מספר חודשים, עם תכנת הכופר ששיתקה 200 אלף מחשבים ב-150 מדינות.

תגיות:אוקראינהסייברמתקפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה