חדשות בארץ

מהפכה: היתר בנייה למרפסת או לממ"ד יינתן תוך 45 יום

הקלות משמעותיות בהוספת ממ"ד לדירת מגורים קיימת, הוספת בנייה בשטח של 25 מ' בקומת קרקע של בניין מגורים, תוספת בנייה על גג בניין מגורים, סגירת מרפסת מקורה ועוד

  • ב' תמוז התשע"ז
בניית מרפסת (צילום ארכיון: פלאש 90)בניית מרפסת (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

בסדרת תקנות חדשה נקבעו הקלות בתחום הבניה, כמו זמן קצוב לאישור עבודות הרחבה. גם הוועדות המקומיות יחויבו לאשר הבקשות בתוך זמן זה. כל הפרטים שכדאי לדעת

שר האוצר, משה כחלון, חתם לאחרונה על תקנות המאפשרות מימוש שלב נוסף ברפורמה בתכנון ובניה. תקנות אלה, המחייבות את כלל ועדות הבניה ברשויות המקומיות בארץ, יפחיתו את הרגולציה בהליכי הרישוי והבניה ויקצרו משמעותית את לוחות הזמנים למתן היתרי בניה להליכי רישוי מצומצמים, כך שמתן היתר יעמוד מקסימום על 45 יום ממועד קליטת הבקשה.

עוד נקבע בתקנות, כי במידה ולא תינתן החלטה של רשות רישוי תוך 25 יום מקליטת הבקשה, רואים את הבקשה כאילו התקבלה החלטה לאשרה וזאת בשונה מהליך רישוי רגיל שבו היעדר החלטה הינו בעצם סירוב לבקשה. עוד נקבע שאם בסוף התהליך לא ניתן ההיתר בפועל - יראו את הבקשה כהיתר.

בין כלל העבודות המנויות בתקנות נכללות: הוספת ממ"ד לדירת מגורים קיימת, הוספת בנייה בשטח של 25 מ' בקומת קרקע של בניין מגורים, תוספת בנייה על גג בניין מגורים, סגירת מרפסת מקורה, הוספת מרפסת או מעלית בבניין עד 4 קומות, התקנת מכפילי חנייה, התקנת מערכות הסקה בדירה והתקנת צוברי גז, הקמת חממות חקלאיות, עבודות פיתוח ועבודות לשיפור הנגישות.

בנוסף, נקבע בתקנות, בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל, כי לגבי מרבית העבודות לא נדרשת הסכמת רשות מקרקעי ישראל כפי שהיה עד כה, ובשל כך גם לא יגבו על ידי רשות מקרקעי ישראל דמי היתר. מדובר בקיצור נוסף של התהליך ובהפחתת עלויות לציבור מגישי הבקשות.

תגיות:דירותמרפסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה