חינוך ילדים

לילה טוב ילדים, אמא הולכת

את צריכה לצאת מהבית בערב? כך תגרמי לילדים שלך לקבל זאת בשלווה

  • ב' תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

6 נקודות לתשומת לבכם במקרים כאלו ואחרים:

1. קורה גם לך שאת חומקת החוצה מהבית כגנב בלילה? ומה קורה בבית 5 דקות אחרי שיצאת? הילדה מבחינה שיצאת ומתחילה לבכות. בואי תנסי את הדבר הבא: אל תסתירי מהילדה את היציאה הבאה שלך. תגידי לה במילים ברורות: "אימא יוצאת לסידורים ותחזור בעוד...". אחרי פעמיים-שלוש כאלו, הילדה תלמד לחכות בשקט לחזרתך.

2. רחמיך מתעוררים על ילדך? למה שיבכה אפילו פעם אחת? אנחנו רוצות למנוע תסכול מילדינו בכל מחיר. האם זה אפשרי למנוע מהילד תסכולים? כמה כוח ואנרגיה אנחנו משקיעים במאמץ לרפד לילדינו את הדרך לחיים. דעי לך, אימא, הדרך לחיים עוברת דרך תסכולים. היום תסכולים קטנים, מחר או בעוד כמה שנים תסכולים גדולים יותר. תסכולים של חיים אמתיים. נאפשר לילדינו לרכוש כלים מועילים להתמודדות עם תסכולים אלו.

3. את רואה שלילד קשה כשאת משאירה אותו בבית? הוא מאוכזב, מתוסכל או סתם כך אוהב שאמו בבית... נקבל את הרגשתו של הילד, נראה לילד שאנחנו מבינות אותו. נשתתף בצערו. לפעמים, זה כל מה שדרוש לילד במצב כזה. אחרי שעשינו כך, אפשר לצאת לדרך.

4. ובכל זאת, הסצנה הזאת חוזרת על עצמה לעיתים קרובות מדי? הילדה מתעקשת וממשיכה לבכות הרבה מעבר למצופה? נבדוק מול הילדה האם יש משהו נוסף שמציק לה. אולי השמרטפית לא נחמדה מספיק, ולא יודעת להתנהל עם הילדה? הבירורים האלו מול הילד מאוד חשובים. בדרך כלל מתגלה לנו, בעקבותיהם, סיפור אחר לגמרי ממה שחשבנו.

5. את מתכוננת לצאת לחתונה אחרי שהילדים במיטות? את מתאמצת להשכיב אותם ברוגע, שלא ירגישו בכך? מתברר לך שלילדים יש חיישנים שקולטים הכול. גם את היציאה הלא מדוברת שלך. דעי לך, אימא, ילד שמרגיש בטוח שהוריו לא ייעלמו לו לפתע, בלי הודעה מוקדמת, ירגיש בטוח להתרחק מהם, ולא ייצמד לסינר שלהם. לא יהיה לו צורך לבדוק כל הזמן האם הוריו בבית. הוא ירגיש סמוך ובטוח שלפני שיקרו שינויים שנוגעים גם לו יודיעו לו על זה. ובשאר הזמן הוא יכול להיות רגוע ועסוק בשלו, כי לא מחכות לו הפתעות לא נעימות.

6. הילד עם הבכיות שלו מצליח לנגן לך על המצפון? איזו אימא את, שמשאירה את הילד שלה בבית והולכת לה? ולא, הוא לא נשאר לבד. וזה גם לא קורה כל יום. בדקי את עצמך, אימא, מה מקורה של הרגשתך הרעה. את מרגישה אימא לא מספיק טובה? ואולי את מרגישה שאת לא עומדת בציפיות כלשהן? אחרי בירור ועבודה על עצמך כל התהליך יהפוך להיות קל וישים.

שרה לנגזם היא מנחת קבוצות הורים ויועצת מוסמכת בשיטת מח אחד, saralangzam@gmail.com

תגיות:הורים וילדיםחינוך ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה