הרבנית חגית שירה

תפילה של אהבה, להבין כמה ה’ אוהב אותי: מאמר לקראת ג’ תמוז

להתחבר לאהבה של השם אליך, להתמקד בכוח של האהבה האין סופית הזאת חזק חזק חזק. וזה, החיבור הזה מעורר את מידת הרחמים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חשבת פעם כמה את מושגחת? כמה המזל שלך מעל הטבע? כמה את מסוגלת לשנות ולהפוך כל דבר לטובה? גם מציאות שנראית אבודה.

בתפילת ערבית אנחנו אומרים:"משנה עיתים ומחליף את הזמנים, ומסדר את הכוכבים במשמרותיהם ברקיע כרצונו". כרצונו של מי? כרצונו של האדם! כרצונך! האם הכוכבים משפיעים עלינו? האסטרולוגיה נכונה? האם מה שכתוב בכף היד או במפת המזל שלי או בעיתון בדף המזלות נכון? זה אמיתי ?

התשובה היא – כן. אבל לא לעם ישראל! עם ישראל מעל המזל, מעל הכוכבים – מעל הכל!

לפני שעם ישראל נכנסו לארץ ישראל הם נלחמו הרבה מלחמות, מלחמות שחלקן היו קשות ולא פשוטות.  באחת המלחמות, בתאריך ג' תמוז, היתה מלחמה עם ממלכת האמורי. עם ישראל היו
בעיצומה של מערכה קשה ומתישה, ואפילו חסרת סיכוי. יהושע רואה שמזלם של האמורי גובר, הוא רואה שעל פי המזלות והכוכבים  –האמורי מנצחים וישראל מפסידים. יהושע, במהלך מפתיע, עוצר את גלגל החמה. הוא מצווה עליה: "שמש בגבעון – דום!". השמש עוצרת ממהלכה למשך שלושים ושש שעות, וכל הכוכבים והמזלות מתבלבלי., הכל משתנה, וישראל מנצחים במלחמה.

הנה, בא צדיק, ובכוח המילים הטהורות שלו שינה את כל המערכות בשמיים, וזו כוחה של תפילה, זו כוחה של אמונה! הוא הוכיח לכל העולם שעם ישראל הם מעל המזל.

בספר מלכים מסופר על חזקיהו המלך שהיה חולה, והנביא ישעיהו בן אמוץ מגיע אליו ומנבא לו ואומר: "צו לביתך כי מת אתה ולא תחיה..." – מת בעולם הזה, ולא תחיה לעולם הבא! ולמה?  על שלא נשא אישה ולא הוליד ילדים. חזקיהו המלך שומע את זה, והוא מבקש לעשות תשובה. הוא מציע לנביא, "תן לי את הבת שלך ואני אתחתן איתה, אני אתקן מה שקלקלתי...", אבל הנביא מודיע לו שאין תקנה, וכבר נגזרה הגזרה למיתה!

אמאל'ה... איזה פחד! נביא, נביא בישראל מודיע לו חגיגית שהוא הולך למות ואין לו תקווה, ואפילו תשובה לא תעזור – נגזרה הגזרה! זה הכי נורמאלי שחזקיהו המלך יכין תכריכים ויעשה ווידוי ויתכונן לעלות לשמי מרום...לא?

לא! חזקיהו המלך עונה לו תשובה מפתיעה: "בן אמוץ, כלה נבואתך וצא, – כך מקובלני מבית אבי אבא – אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל יתייאש מן הרחמים". במילים אחרות – קצת לא נעים, הוא אומר לו – תסיים את הנבואה שלך ולך מפה... יש לי אמונה ויש לי על מי לסמוך!

חזקיהו המלך מתפלל – "ויסב פניו אל הקיר ויתפלל אל ה'...". אמר רבי שמעון בן לקיש: התפלל מקירות ליבו, והקדוש ברוך הוא הוסיף לו עוד חמש עשרה שנים של חיים ומשפחה וילדים.

נתאר לעצמנו סיטואציה כזאת מפחידה. נניח שרב גדול אומר משהו, או להבדיל רופא או אסטרולוג מוכשר, או הקווים בכף היד מודיעים ללא ספק עתיד לא הכי משמח – מציאות שנראית בלתי הפיכה! איזה פחד!  על אחת כמה וכמה, נביא... נביא שאומר את דבר השם.

חזקיהו המלך מתפלל מקירות לבו – הוא מתפלל תפילה קצרה אבל חזקה ומלאת אמונה וביטחון, הוא לא נופל בייאוש מהנבואה המפחידה הזאת, הוא ינק מאבותיו את האמונה שאסור להתייאש מן הרחמים, ועוד לפני שהוא מסיים את התפילה הנביא מודיע לו שהתבטלה הגזרה!

מה הם קירות לבו?  זו הייתה תפילה מהפנימיות של הלב,  תפילה מלאה אהבה וביטחון בהשם, תפילה עם רצון לחיות ולשנות. השם יתברך הוא מנהל את העולם, זה לא משנה מה אומרים לך וזה לא משנה מה המצב שלך! יש לך את השם ויש לך גם כוח רצון – שפשפי את הכוח הזה חזק חזק ותחברי אותו עם אמונה תמימה ותראי ישועות מעל הטבע ומעל המזל – הכי חשוב – לא
להתייאש! אפילו חרב חדה – חרב חדה היא רמז לגזרה נוראה שאין לה תקנה... ולמרות הכל
 אל יתייאש מן הרחמים. פשוט – לא להתייאש, להתפלל ולעורר את מידת הרחמים עלייך, תפילה מקירות הלב.

זה נשמע יפה מאד!  אבל איך עושים את זה? באמת, איך עושים את זה?

תפילה של אהבה.

אהבה מרוכזת-מרוכזת-מרוכזת, שלך עם השם יתברך. מה זאת תפילה של אהבה? להבין כמה השם אוהב אותי. השם ברא אותי, הוא ירצה להזיק לי?

להתחבר לאהבה של השם אליך, להתמקד בכוח של האהבה האין סופית הזאת חזק חזק חזק. וזה, החיבור הזה מעורר את מידת הרחמים.

לפעמים אנחנו באמת חיים בתחושה שאולי השם לא מספיק אוהב אותנו. זה הרס האמונה, זה הרס הביטחון, זה הארס של היצר הרע. השם לא אוהב אותי, או במילים אחרות – למה שהוא ייתן לי?

לא.

כמו לייזר שמתמקד במשהו ופועל עליו, את מתמקדת במילה אחת. אהבה עם השם יתברך. את עוצמת את העיניים ומסלקת את כל המחשבות, ומתמקדת חזק באהבה האין סופית הזאת. ותראי ישועות.

להתחיל את הבוקר באהבה, למשוך אותה יותר ויותר, וככה זוכים לישועות מעל הטבע, לניסים ולחיים טובים.

בהצלחה

תגיות:תמוזהרבנית חגית שירהתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה