חדשות בארץ

היום השלישי ברציפות: פצמ"רים בצפון הגולן

זהו היום השלישי ברציפות שבו מתרחש אירוע מעין זה. בשתי הפעמים הקודמות. האם גם הפעם תגיב ישראל בחומרה?

  • ב' תמוז התשע"ז
גבול ישראל סוריה (צילום: פלאש 90)גבול ישראל סוריה (צילום: פלאש 90)
אא

שתי פצצות מרגמה התפוצצו הבוקר (שני) בצפון רמת הגולן, ככל הנראה כתוצאה של "זליגה" מהלחימה בסוריה. אזעקה נשמעה. בחסדי שמים לא היו נפגעים.

זהו היום השלישי ברציפות שבו מתרחש אירוע מעין זה. בשתי הפעמים הקודמות, בשבת וביום ראשון, הגיבו תוך זמן קצר כוחות צה"ל על הירי.

מדובר צה"ל נמסר כי הירי שלשום ואתמול הוא כתוצאה של זליגת ירי מהמלחמה הפנימית בסוריה בין כוחות אסאד לבין ג'בהת אל נוסרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לנושא בפתח ישיבת הממשלה, והבהיר כי ישראל תגיב על כל מתקפה. "צה"ל תקף אמש מטרות של צבא סוריה", אמר ראש הממשלה. "זו היתה תגובה תקיפה לירי של פצצות מרגמה לשטחנו".

"המדיניות שלנו ברורה. איננו מקבלים טפטוף מכל סוג שהוא. לא מרגמות, לא רקטות, לא זליגת ירי. אנחנו מגיבים בעוצמה על כל פגיעה בשטחינו ובאזרחינו", ציין נתניהו. "מעבר לכך, אנחנו רואים בחומרה את הניסיונות של איראן להתבסס צבאית בסוריה והניסיונות לצייד את חיזבאללה בנשק מתקדם דרך סוריה ובלבנון".

הנימה הקשה נשמעה אתמול גם מפי בכירי צבא, שהסבירו כי במערכת הביטחון מתייחסים לתקרית זליגת הירי מסוריה שאירעה בשבת וביום ראשון כאירוע חריג בהיקפו, שישראל אינה יכולה להתעלם ממנו.

בתוך כך, על רקע האיומים הגוברים מצד חיזאללה ונוכח התגברות זליגת הירי מסוריה, דווח אתמול כי בחודש הבא צפויות להתחיל עבודות להקמת חומה בקטעים שונים על גדר המערכת בגבול לבנון. במערכת הביטחון מעריכים כי עם תחילת העבודות ינסו בחיזבאללה לשבש אותן באמצעות פתיחה באש או בירי צלפים.

נכון להיום, יש 81 קילומטר בגבול ישראל – לבנון, שמופרדים על ידי גדר נמוכה וישנה, שנבנתה בתקופת הנסיגה מלבנון לפני 17 שנה. לאורך הגבול ישנם 22 יישובים צמודי גדר, אשר במלחמה חיזבאללה היה רוצה לכבוש את היישובים הללו. על כן הוחלט שהחומה תיבנה בתחילה במקומות הרגישים, באזור ראש הנקרא וקריית שמונה, סה"כ 11 קילומטרים בגובה של 7 מטרים.

בשלב ראשון תיבנה חומה בגליל המערבי סמוך לאזור חניתה ושלומי. חומה נוספת תיבנה בחלק צפוני יותר, סמוך למשגב עם מטולה ומנרה. הבחירה באיזורים אלו היא משום קרבתם של היישובים לגדר הגבול.

במערכת הביטחון מבינים כי חמה מסוג זה לא תמנע פעולות התקפיות קרקעיות מצד חיזבאללה, אך יעכבו אותן ויובילו לשיבושן. ההערכה היא שמרגע שתחל בניית החומה, חיזבאללה יגיב באש או בירי צלפים, אך יחד עם זאת, ההערכה היא כי גם הוא אינו מעוניין לדרדר את המצב למלחמה כוללת.

ולנו לא נותר אלא להתפלל למלך שהשלום שלו, שיגן עלינו מכל מלחמה ופגע רע.

תגיות:פצמ"ריםרמת הגולן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה