עובדות שלא ידעתם

7 עובדות מפתיעות שאולי לא ידעתם: פילים לא שומעים רק דרך האוזניים

איך פילים שומעים דרך הרגליים, למה אסור להשליך גמדים בפלורידה ומה יותר מסוכן סטטיסטית: לשחות עם כרישים או לצלם סלפי?

  • א' תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. האם ידעתם ש...פילים 'שומעים' לא רק דרך האוזניים אלא גם דרך כפות הרגליים? בכפות הרגליים של הפילים יש עצבים עדינים שמפעילים תחושה של לחיצה כאשר פיל במרחק רוקע ברגלו שלו. אם ראיתים פעם קבוצת פילים עצבנית רוקעת ברגליה – זו הסיבה. הם מעבירים כך מסר של סכנה לכל הפילים האחרים בסביבה.

2. האם ידעתם ש...העיירה הקטנה ביותר בעולם היא בופורד שבוויומינג, ארה"ב, שבה מתגורר רק תושב אחד בשנות השמונים לחייו? בעבר התגוררו בעיירה הזו אלפים, אבל כבר שנים שהיא מאכלסת רק תושב אחד – שמודיע תמיד שהוא מרוצה לגמרי ממצבו ולא מתכוון לעבור לשום מקום.

3. האם ידעתם ש...במדינת פלורידה, ארצות הברית, קיים חוק שאוסר לקיים 'תחרויות של השלכת גמדים'. לחוק יש כנראה היסטוריה עצובה של התעללות בבעלי מוגבלויות, אבל ללא ספק הוא נחשב בלתי רלוונטי היום. עם זאת, ניסיון משנת 2011 למחוק את החוק מספר החוקים נדחה ברוב גדול על ידי בית הנבחרים המקומי.

4. האם ידעתם ש...העונש על אכילת בשר אדם, כך לפי ספר החוקים של מדינת אידהו, הוא בסך הכל 14 שנות מאסר?

5. האם ידעתם ש...בשנת 2015, יותר אנשים נהרגו בתאונות שאירעו במהלך צילומי סלפי מאשר על ידי כרישים?

6. האם ידעתם ש...היצורים הראשונים שזכו לטוס בכדור פורח היו כבשה, ברווז ותרנגול? הכדור הזה נבנה על ידי האחים ז'וזף-מישל וז'אק-אטיין מונגולפייה בשנת 1783. המלך לואי ה-16 נכח בניסוי פורץ הדרך, שהיכה הדים בעולם כולו.

7. האם ידעתם ש...אלברט אינשטיין לא קיבל את פרס הנובל שלו על תורת היחסות, שבזכותה הוא מפורסם עד היום, אלא בזכות ההסבר שנתן לאפקט הפוטואלקטרי? הוועדה נמנעה לתת לו את הפרס על תורת היחסות בגלל תעמולה של מדענים שמרניים שהתנגדו לתיאוריה בטענה – שהופרכה מאז – כי 'אין לה הוכחות'. 

תגיות:פילעובדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה