אמונה

מתי כבר תגיע העזרה מבורא עולם?

ריבונו של עולם, תזכה אותי לראות אותך דרך הנבראים שלך, ולהרגיש ולהעריך את הניסים התמידיים שאתה עושה עמדי, תן לי סימן שאתה שומע אותי ושומר עלי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני מרגיש צורך לספר לכם קוראים יקרים, על מה שאני מרגיש בזמן אכילת פרי הנקרא אבטיח, כאשר אני רואה את הצבע האדום המרהיב, ומרגיש את המרקם הספוגי עדין, ומריח את הריח הנפלא, וכמובן טועם את הטעם המשובח. אני מרגיש רצון עז לעמוד ולרקוד ולהלל ולשבח את הבורא יתברך, על יצירת המופת של הפרי המדהים הזה שבעצם הוציא אותו השם יתברך מתוך גרעין שנבט באדמה עד שהתקלקל, ומתוכו צמח לו אבטיח חדש ועסיסי.

קוראים יקרים, אם חתיכה אחת של אבטיח בכוחה להראות לנו את מציאות הבורא יתברך ואת חכמתו, כמה יכולים אנחנו להתחזק בידיעת מציאות הבורא, ובאהבה אליו יתברך. אם נתבונן כך בכל פרי שאנו אוכלים ובכל פרח ועץ שאנו רואים, וגם בשמש שמאירה בגוון כל כך יפה, לאחר התבוננות שכזו בוודאי שתכנס בליבנו ידיעת מציאות הבורא ואהבה אליו יתברך.

 

מדוע אנו מברכים?

כה חשוב היה הדבר בעיני חכמינו ז"ל, עד שתיקנו ברכה מיוחדת על כל אחת ואחת מנפלאות הבריאה: ולכן כשרואים הר גדול או את הים הגדול, מיד צריכים לברך "שכוחו וגבורתו מלא עולם" וכן כשרואים חיות ובהמות יפות, צריכים לברך ולהלל להשם יתברך "שככה לו בעולמו" וכו' והסיבה לכך, כדי שנעצור, נתבונן ונראה את הבורא יתברך מתוך הבריאה הנפלאה, וכמו שאמר רבי עקיבא "כשם שכשאתה רואה בניין יפה, מתוך יופיו של הבניין אתה מבין את חכמתו של האדריכל, כך מתוך יופיו של העולם אתה מבין את חכמתו של בוראו.

לסיכום: כדי ל"דעת" שיש בורא לעולם צריך בסה"כ להתבונן ביצירות הנפלאות שלו שסובבות אותנו בכל רגע, ולשאול את עצמנו: "מי ברא אלה"? והתשובה מיד תקפוץ מאליה: "האלוקים ברא את כל אלה"!!! ובנוסף ניתן להבין מתוכם את גדולתו וחוכמתו הנפלאה של האלוקים, ולכן הרשה נא לי יהודי יקר להמליץ לך לעצור את מרוץ החיים לכמה רגעים ביום, ולהתבונן בבריאה שסובבת אותך, כדי לראות את השם יתברך, ואת גדולתו ועל ידי כך תזכור תמיד, שיש בורא לעולם, שמלווה אותך בכל עת, ומחיה אותך בכל רגע.

 

 

כיצד אפשר לקבל סימן מבורא עולם?

דרך נוספת ומאוד מועילה לראות את השם יתברך היא, ע"י בקשה ממנו יתברך, דהיינו, לדבר איתו ולהתחנן לפניו, "ריבונו של עולם, תזכה אותי לראות אותך דרך הנבראים שלך, ולהרגיש ולהעריך את הניסים התמידיים שאתה עושה עמדי, תן לי סימן שאתה שומע אותי ושומר עלי", תהליך זה נקרא "בונה אמונה".

במשך השנים הרגשתי שבכל פעם שאני חושב על הבורא יתברך ומאמין ביכולתו ובוטח בו שיעזור לי לפתור בעיה מסוימת שנראית מורכבת מאוד, והשם יתברך הראה לי שהוא שומע תפילה, ופתר לי בעיה, כך נכנסה בליבי תוספת אמונה שהשם יתברך באמת נמצא איתי שומע אותי בכל רגע, ויודע את מחשבותי ומחכה שאפנה אליו בכל זמן.

למה הדבר דומה, לעובד ומעביד, שפעמים רבות ביקש העובד טובה מהמעביד, כגון הלוואה או חופשה לא צפויה, והמעביד תמיד נענה לו בשמחה, עם הזמן מתחזקת בליבו של העובד הידיעה שהוא יכול לסמוך על טוב ליבו של מעבידו, ויש בליבו שלוה מסוימת כיון שיודע שכאשר יצטרך עזרה יש לו למי לפנות.

 כך גם יחוש האדם שהרגיש את מתיקותו של הבורא, שענה לו בעת צרתו ופתר לו את בעיותיו, כתוצאה מכך בפעם הבאה ירגיש יותר בטוח לפנות אליו, וכך אחרי כמה פעמים שיראה שהקדוש ברוך הוא ממלא את משאלות ליבו, מרגיש היהודי בטחון חזק יותר בקרבת הבורא אליו ובאהבתו הרבה אליו.

 

מה מבקשים???

חשוב ביותר לדעת שקודם שאדם מדבר עם השם יתברך ומבקש בקשה כלשהיא, שיבדוק היטב אם הדבר באמת נכון בשבילו, מפני שפעמים רבות היצר מסית את האדם לבקש דברים שאינם טובים עבורו כגון אישה מסוימת שלדעתו היא טובה עבורו והשידוך לא יצא לפועל, וחושב הצדיק בליבו שהשם יתברך אינו שומע לתפילותיו שהרי לא נתקיימה בקשתו, והאמת שהבורא יתברך ריחם עליו וביטל את השידוך מפני שהיא אינה מתאימה עבורו. וכן כשמבקש עשירות, והוא אינו יודע שניסיון העשירות קשה יותר מניסיון העוני, והכסף יסנוור אותו מלראות את בוראו חלילה, ולכן הקב"ה מונע ממנו את העושר.

 

מתי מגיעה העזרה?

פעמים רבות היהודי מרגיש שהבורא אינו שומע לתפילותיו וזאת משום שלא השכיל להתבונן ולראות איך שהשם כבר עזר לו בעניין שביקש. כמו שמספרים על יהודי שעשה עסקה עם הבורא, והתחייב לו שאם ימצא לו חניה פנויה בתל אביב בשעות הבוקר העמוסות, הוא מקבל על עצמו לחבוש כיפה למשך כל שעות היממה, ובאמת בשעה שהתקרב למקום שרצה להחנות את רכבו, בדיוק אז יצא רכב מחניה סמוכה והתפנתה עבורו חניה, באותו רגע נשא עיניו לשמיים ואמר "תודה רבה, הסתדרתי לבד", העסקה בנינו מבוטלת.

 וכך היה פעמים רבות כשנשאלתי מדוע הקב"ה אינו שומע לתפילותיי הרי בקשתי ממנו כל כך הרבה שיעזור לי להתחזק בעבודתו וביראתו, והם לא שמו ליבם שבאותו הזמן היינו באמצע שיחת חיזוק, והשיבותי להם, מי נראה לכם שלח אותי לדבר אתכם אם לא הבורא יתברך.

מטרת פרק זה לעזור לנו על ידי ידיעת הבורא יתברך בחוש ממש, שנשמח מאוד בקיום רצונו ובלימוד תורתו ולא יכנסו ספקות בליבנו, אולי הכל קורה במקרה, ולמה לנו לטרוח הרבה הקיום המצוות מפני שככל שתגדל אמונתנו בבורא יתברך כך נבין את הזכות הנפלאה שנפלה בחלקנו לשמח את בורא כל העולמות, ורק אליו נתפלל ונייחל והחשוב מכל שנבין אין לנו לאן לברוח ממנו יתברך, כיון שמלוא כל הארץ כבודו אדרבא, אליו בלבד יש לנו לברוח. וכמו שכתב רבנו שלמה אבן גבירול בפיוט הנורא ליום הכיפורים "ממך, אליך אברח".

את הספר 'יגל לבי בישועתך' אפשר להשיג בחנויות המובחרות ובהידברות שופס.

תגיות:הרב יגאל כהןיגל לבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה