חדשות יהדות

ניצחון השבת: הסטטוס קוו יישמר וחילולי השבת יבוטלו

שרי התחבורה והרווחה הנחו את עובדי משרדיהם לשמור על הסטטוס קוו ולבטל את עבודות הרכבת שתוכננו לשבת הקרובה. הישג חרדי משמח

  • כ"ח סיון התשע"ז
אא

לאחר מאמצים כבדים של נציגי הציבור החרדי בכנסת ובממשלה, הגיעו היום (חמישי) ראשי הסיעות החרדיות, יחד עם ראש הממשלה נתניהו, להבנות והסכמים שימנעו את המשך חילולי השבת.

בישיבה שהתקיימה בלשכת ראש הממשלה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ, שר העבודה והרווחה חיים כץ וראשי הסיעות החרדיות: שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. במהלך הישיבה סוכם כי הסטטוס קוו בנושא שמירת השבת יישמר, וכי ההתרחבות המצערת שהייתה לאחרונה בחילולי השבת בתחום התחבורה והעבודות בשבת - תיפסק.

הנציגים החרדים ציינו כי באחרונה התרחבה תופעת חילולי השבת בפומבי ברחבי הארץ, על ידי עובדי הממשלה, ודרשו להפסיקם. במהלך הישיבה סוכם כי הסטטוס קוו בנושא שמירת השבת יישמר מעתה, וכי עבודות הרכבת בדרום הארץ, שתכננו לשבת הקרובה, יבוטלו.

בהתאם לסיכומי הישיבה, הודיע שר התחבורה ישראל כץ לאנשי המקצוע במשרדו שלא לבצע עבודות בשבת שלא לצורך. גם שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר כי מידי יום חמישי יתכנסו הגורמים המקצועיים לדון בנושאים הרלוונטיים ויבחנו כל בקשה להיתר עבודה, זאת על מנת למנוע עבודות לא חיוניות.

עוד סוכם בישיבה כי צוות שיכלול ארבעה ח"כים יעקוב אחר הנושא. הצוות יכלול את ח"כ יואב בן צור וח"כ מיכאל מלכיאלי מטעם סיעת ש"ס, ואת ח"כ אורי מקלב וח"כ ישראל אייכלר מטעם יהדות התורה.

כזכור, בימים האחרונים איימו הח"כים החרדיים בפירוק הממשלה באם יימשכו חילולי השבת. שר הבריאות יעקב ליצמן התריע: "אם יימשכו חילולי השבת בעבודות חיזוק התשתיות, לא נוכל להמשיך לשבת בממשלה", ושר הפנים אריה דרעי הוסיף: "הלב שלנו נקרע, במדינת ישראל הפכו את השבת ליום תחזוקה ותיקון תשתיות".

תגיות:חילולי שבתש"סיהדות התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה