חדשות בעולם

מומחי רעלים בריטים: "הרוגים רבים במגדל גרינפל, שאפו גזים רעילים הזהים לציאניד"

שבוע לאחר אסון השריפה בבניין המגורים 'גרנפל' בלונדון – פרטים נוספים שמתגלים אט אט על זירת האירוע, מזעזעים את התקשורת העולמית: מומחי רעלים טוענים כי רבים מן ההרוגים, ככל הנראה שאפו גזים רעילים כתוצאה משריפת לוחות החיפוי בבניין, וכי אחד מאותם רעלים היה הגז הקטלני מימן ציאנידי

מגדל המגורים גרנפל (צילום: shutterstock)מגדל המגורים גרנפל (צילום: shutterstock)
אא

שבוע לאחר אסון השריפה בבניין המגורים 'גרנפל' בלונדון – פרטים נוספים שמתגלים אט אט על זירת האירוע, מזעזעים את התקשורת העולמית.

79 בני אדם קיפחו את חייהם בשריפת הענק שהוגדרה כשריפה הקשה ביותר בתולדות המדינה מאז מלחמת העולם השנייה, וכעת טוענים מומחי רעלים כי לוחות הבידוד שהותקנו אשתקד במיקום בעייתי בבניין – ככל הנראה פלטו גזים רעילים ביותר בזמן השריפה.

בראיון לרשת החדשות 'סקיי' סיפרו המומחים כי קרוב לוודאי שרבים מן ההרוגים שאפו את הגזים הרעילים שפלטו הלוחות, בכמות מספקת שהביא בסופו של דבר למותם. לדבריהם, לוחות הבידוד בחלק החיצוני של הבניין היו קטלניים ביותר, היות והכילו את הגז הקטלני מימן ציאנידי.

"הקיר החיצוני של הבניין הורכב מלוחות קצף בעובי 150 מ"מ, וברגע שהאש התפשטה והגיעה אליהם – בכל דירה הצטבר מספיק מימן ציאנידי כדי להרוג את דייריה", כך אמר ריצ'רד הול, המכהן כפרופסור לכימימה ומדעי האש, באוניברסיטת לנקשייר.

הנחה זו של המומחים לא הוכחה היות והגופות שנמצאו היו במצב שלא מאפשר זיהוי מדויק, אולם אחד מבתי החולים במדינה אמנם אישר כי שלושה פצועים שהגיעו אליו – אכן טופלו בעזרת נוגדנים לגז זה.

בנוסף לכך, דוברות משרד ראש הממשלה תרזה מיי מוסרת כי בבדיקה שבוצעה על כ-600 גורדי שחקים נוספים במדינה – נמצא חיפוי זהה לזה של מגדלי גרנפל, וכי הנושא נמצא בטיפול מוניציפלי.

תגיות:מומחיםרעליםלונדוןגזים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה