חדשות בארץ

מוקדנית ב’מכבי’ אבחנה קריש דם בשיחת טלפון - והצילה את חיי הצעירה

אחות במכבי הצליחה לאבחן קריש דם בשיחת טלפון, והצילה את חייה של צעירה בת 22. "אני מרגישה שקיבלתי את הילדה שלי בחזרה", סיפרה אמה 

(צילומי אילוסטרציה: shutterstock)(צילומי אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אחות בשם סיגלית אברהמי, שהגיעה ליום עבודה רגיל במוקד האחיות של 'מכבי שירותי בריאות', לא תיארה לעצמה כי היא המשך המשמרת שלה תהפוך להצלת חיים של ממש: שיחת טלפון מאם שדיווחה על כאבי ראש קיצוניים של בתה, הצליחה להדליק לאברהמי נורת אזהרה בראש. תוך כדי תשאול של האם – קבעה אברהמי שיש לפנות את הבת באופן מיידי לבית החולים, מחשש להיווצרות קריש דם.

לאחות ליאת חג'אג' שקיבלה את השיחה, סיפרה האם כי מדובר בבחורה צעירה בת 22 שאינה סובלת ממחלות רקע כלשהן, ובעלת בריאות תקינה – אך בשעות שקדמו לשיחה סבלה הצעירה בכאבי ראש חזקים ופתאומיים. לדברי האם, בשל העובדה שבתה בריאה, לא עלה בה החשש שמדובר בסכנת חיים.

הדאגה גברה כאשר לכאבי הראש נלוו תופעות לוואי נוספות כגון חולשה בכפות הידיים, טשטוש ראייה, חולשה כללית ואף רעידות גוף.

אבחנתה של אברהמי הייתה מדויקת להפליא, ואף הצילה את חיי הצעירה – שכן קריש דם עשוי להיות קטלני ובמקרים מסוימים אף לגרום למוות. הצעירה ואמה נסעו בבהילות לבית החולים 'קפלן', שם התברר גודל הנס.

 

"אני מרגישה שקיבלתי את הילדה שלי בחזרה"

מיד לאחר שקיבלה הצעירה טיפול במדללי דם ומשככי כאבים, הסבירו לה הרופאים כי אברהמי צדקה באבחנתה, והממצאים מגלים כי היא סבלה מקריש דם במוח, שנגרם בעקבות פקקת ורידים שלא אפשרה לדם להגיע אל המוח. אלמלא אבחנתה המדויקת והמהירה של האחות – קריש הדם היה מתרחב, ותוך מספר שעות עלול היה לגרום לאסון. "אני יודעת שהייתי בסכנת חיים, והאמת היא חשבתי שמוות זה דבר יותר כואב", סיפרה הצעירה לחדשות 2 Online. "אני מרגישה שקיבלתי את החיים שלי בחזרה, ומאז אני יודעת מה חשוב ומה פחות. אין ספק שקיבלתי פרופורציות", סיכמה.

"אני מרגישה שקיבלתי את הילדה שלי בחזרה", אמרה אמה. "אין לי מילים איזה תקופה מתישה אנחנו עוברים, ואני מודה שהיה לי את מוקד האחיות המקוון בזמן אמת – כי לא ניתן לדעת מה הייתי עושה בשעה כל כך מאוחרת, בשיקול דעתי בלבד. רק כשהגענו לבית החולים והם נתנו אבחנה וטיפול – הבנו עד כמה המצב היה חמור".

"זה נס שהיא התקשרה אלינו למוקד באותו באותו לילה", סיכמה סיגלית אברהמי, מנהלת מוקד האחיות. "אם היא הייתה נשארת ככה כל הלילה בלי להיבדק, אני משערת שהיה נגרם נזק בלתי הפיך".

תגיות:שיחהכאבי ראשנסקריש דםמוקדנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה