פוריות

שושלת המלוכה, האם לא יכלה להיווצר בצורה מכובדת יותר?

כאשר אנחנו עושות השתדלות, גם אם אינה כדרך הטבע, דווקא בזכות זה אנחנו ממשיכות את הרעיון של שושלת המלוכה

  • כ"ד סיון התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שוב היא מביטה בי מתמונת החתונה שבחדרנו. היא כבר מזמן שכחה שאני חלק ממנה, וכך גם אני. לפתע, מציפה אותי תחושת געגוע לזוג המאושר, הנרגש והגאה, שמבטו מכוון לעתיד משותף ומבטיח. אין ספק שבמהלך המסע שלנו, נשכח ממני סוד הפשטות של הדברים. 
מה הבעיה, פשוט וקל, זוג מאוהב, מתחתן ומביא ילדים לעולם, והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה. אך החיים אינם סיפור ילדים.
ואני שואלת: אבא, הרי אתה מלך העולם. ואני בתך הקטנה, משתוקקת לקיים את מצוותך על הצד הטוב ביותר כבדרך הטבע, ולא בטיפולים אשר מעלים ספקות לגבי קיום המצווה. אז החלטתי לפנות לספר ההוראות הנצחי ולעיין בו. מתוך קריאה גיליתי איך סיפורי אבותינו כרוכים בחיינו, כפי שבימים ההם כך גם בזמן הזה.
סיפור שושלת המלוכה הוא דוגמא חיה לכך.

יעקב
יהודה

תמר, כלתו של יהודה, רוצה להביא לעולם צאצא מזרעו לאחר מות בניו, בעוד שיהודה מתחמק ממצוות הייבום. תמר מתחפשת לקדשה, יהודה בא אליה והיא נפקדת. דבר ההיריון נודע ליהודה, אך הוא אינו יודע שהוא האב, וכעונש הוא מחליט לשרפה. היא מצידה מוכיחה לו ברמז שהוא האב. הוא מודה בטעותו, ונולדים התאומים פרץ וזרח (בראשית ל"ח).
פרץ
חצרון
רם
עמינדב
נחשון
שלמון

בועז
כמצוות נעמי חמותה, רות רוחצת, מתקשטת ולובשת שמלה, וכשבועז שוכב לישון היא שוכבת למרגלותיו, לפני הנישואין. לאחר מכן הם נישאים, וברקע עולה השאלה האם רות אכן התגיירה, שכן הייתה מואבית, ונאמר "לא יבוא עמוני ומואבי בקהל השם" (מגילת רות).
עובד
ישי

עקב החשש מכך שאינו שייך לעם ישראל (צאצא של רות), ישי פורש מאשתו נצבת בת עדאל שלוש שנים. הוא לוקח שפחה גויה אשר מתחלפת עם נצבת בלילה. לאחר מס' חודשים, ישי מגלה שנצבת בהריון. הילד דוד נולד, ובתחילת חייו הוא מנודה ממשפחתו.
דוד
דוד רואה את בת שבע, אשת אוריה החתי, ורוצה לקחת אותה לו לאישה. לאחר מכן דוד שולח את אוריה החתי לחזית המלחמה ושם הוא מת. דוד ובת שבע נישאים, ואז נולד שלמה (שמואל ב' י"א-י"ב).
שלמה

לפי הפשט, לכאורה נראה שהתהוותה של שושלת המלוכה רצופה שקרים ומזימות. נשאלת השאלה: מדוע שושלת המלוכה לא נוצרה בצורה מכובדת יותר?
התשובה היא, שכאשר צריכה לרדת לעולם נשמה גדולה, יש מניעה מצד הס"מ לקדושה זו. הקב"ה רוצה לבלבל את השטן, ובתגובה מוריד את הנשמה בדרך עקלתון. כך הנשמה מגיעה לעולם לבצע את שליחותה באין מפריע.

בנות יקרות,
כאשר אנו עושות השתדלות, גם אם אינה כבדרך הטבע, דווקא בזכות זה, אנו ממשיכות את הרעיון של שושלת המלוכה. הקשיים והמניעות מעידים על כך שנזכה להביא לעולם נשמה מיוחדת, ולכן קיימת התנגדות לירידתה.
ומי יודע, ימים יגידו, יתכן שכך ייוולד מלך המשיח, משיח צדקנו, משיח בן דוד.

שנזכה לראות גאולת עם ישראל במהרה,
אוהבת,
אני

תגיות:רוצה להיות אמאפוריות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה