חדשות בעולם

לאחר שדיווחה באופן מקומם על הפיגוע, רשת BBC מפרסמת התנצלות

"לא הייתה כוונה להטעות את קהל הקוראים, ואנחנו מצטערים בפני כל מי שנפגע", מוסרת רשת הטלוויזיה הממלכתית הבריטית

  • כ"ד סיון התשע"ז
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הפיגוע הקשה עם כניסת השבת, במהלכו נרצחה רס"ר הדס מלכא הי"ד, דווח באופן מקומם ביותר ברשת הטלוויזיה הבריטית BBC. כותרת הדיווח על הפיגוע, אותו ביצעו שלושה מחבלים, היתה "שלושה פלסטינים נהרגו לאחר דקירה קטלנית בירושלים".

בכתבה נאמר כי "שוטרים ישראלים ירו למוות בשלושה פלסטינים לאחר מתקפת סכינים קטלנית מחוץ לעיר העתיקה בירושלים, שבה מתה שוטרת ישראלית".

מאוחר יותר שונתה הכותרת בכתבה באתר ה-BBC ל"שוטרת ישראלית נדקרה למוות בירושלים".

האופן בו דווח על הפיגוע עוררה זעם רב, והבוקר פרסמה הרשת הבריטית הודעת התנצלות: "מקבלים את הטענה כי הכותרת המקורית של הידיעה לא שיקפה באופן מדויק את אופן האירוע ועל כן שינינו אותה בהתאם. לא הייתה כוונה להטעות את קהל הקוראים, ואנחנו מצטערים בפני כל מי שנפגע", נאמר בהודעה.

עם כניסת השבת תקפו שלושה מחבלים בשתי זירות באזור שער שכם בירושלים. הדס מלכא הי"ד, לוחמת משמר הגבול בת 23 נפצעה באורח אנוש מדקיורת, ובליל שבת נפטרה מפצעיה בבית החולים. בזירה השניה פתחו שני מחבלים בירי לכל עבר, ומספר עוברי אורח ולוחם מג"ב נפצעו קל. שני המחבלים הצטיידו בנשק אוטומטי מסוג קרל גוסטב והחלו לראות לכל עבר, תוך תקווה לבצע פיגוע ראווה באמצעות הנשק שהצטיידו בו. בחסדי שמים, נגרם למחבלים מעצור בנשק, וכוח מג"ב הצליח לחסלם בטרם שהצליחו המחבלים להתגבר על המכשול. כוח מג"ב השיב אש לעבר המחבלים וחיסל אותם. 

תגיות:פיגועהדס מלכא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה