עובדות שלא ידעתם

7 עובדות מפתיעות שכנראה לא ידעתם: זיעת ההיפופוטם, מקור ה-SOS ועוד

לאיזו חיה יש זיעה ורודה, מי יכול לשחות בעורקים של לוויתן כחול, ולמה נהגו שודדי ים לענוד עגילים?

  • כ"ד סיון התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. האם ידעתם ש....ההיפופוטם מפריש זיעה בצבע וורוד שמשמשת כקרם גוף המגן על עורו הרגיש מיובש ומכוויות שמש? לתוספת הגנה, הזיעה הוורודה גם מתפקדת כחומר אנטיביוטי.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

2. האם ידעתם ש...היום בשבוע המועד ביותר להתקפי לב הוא יום שני? הזמן המועד ביותר במהלך יום שני הוא בין ארבע בבוקר לעשר בבוקר. ההסברים לכך נובעים מלחץ תחילת שבוע העבודה (בחו"ל) ועד שתיית יתר במהלך סוף השבוע.

3. האם ידעתם ש... תמנון תינוק הוא בערך בגודל של קרצייה? הוא גדל מהר, עם זאת, ומסוגל להכפיל את משקלו מידי שבוע. מה בדיוק הוא אוכל כדי לגדול כך לא ממש ברור: בשבי כמעט ולא מצליחים לגדל את התינוקות הזעירים הללו.

4. האם ידעתם שסימן הקריאה לעזרה הבינלאומי, SOS, אומץ לשימוש אוניברסלי במקרי מצוקה רק אחרי טביעתה של הספינה טיטניק? על אף שהוחלט על האיתות בוועידות בינלאומיות מספר שנים לאחר מכן, ברוב העולם הוא היה בלתי ידוע. רק אחרי שטיטניק, בטביעתה המפורסמת, השתמשה באיתות הזה, הפך ה-SOS לאיתות המצוקה המקובל בעולם כולו.

5. האם ידעתם ש...העורקים בגופו של הלוויתן הכחול הם כה גדולים, שילד קטן יכול היה להשתמש בהם בתור בריכת שחייה?

6. האם ידעתם ש...שודדי ים במשך הדורות נהגו לענוד עגילים לא כדי להיראות פראיים אלא משום שהאמינו שניקוב האוזניים משפר את הראייה שלהם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

7.  האם ידעתם ש...בשנת 1518 תועד מקרה מפורסם בצרפת שבו מתו מספר אנשים משום שלא יכלו להפסיק לרקוד? הסיפור נכנס להיסטוריה בתור: 'קדחת הריקוד של סטרסבורג'. בלי אף סיבה נראית לעין, אנשים ברחובותיה של העיר החלו לרקוד והמשיכו לרקוד במשך חודש תמים. כמה מהם לא הצליחו להפסיק גם לרגעים ספורים את הריקוד – וכך רקדו עד שמתו מתשישות ורעב.

תגיות:זיעהעובדותהיפופוטם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה