חדשות יהדות

מרגש: מה גרם לפצועה לדחות את חתונתו של בנה?

לפני מספר חודשים, כשהתארס בנה של הדסה בת מרים, נקבע תאריך החתונה לחודש סיוון. מה גרם לדחות את החתונה לחודש אב, עוד לפני שידעו שהדסה תיפצע?

אא

במשך השבועות האחרונים מעתירים רבים מעם ישראל בתפילה על הדסה בת מרים – תושבת ביתר עלית שנפצעה קשה מאוד בתאונת דרכים. בתחילת השבוע דווח כי היא שבה להכרתה, אך מצבה ממשיך להיות קשה והיא זקוקה לרחמי שמיים מרובים.

בימים האחרונים נחשף גם סיפור מרגש במיוחד. מסתבר כי לפני מספר חודשים התארס בנה הבכור של הדסה. בהתייעצות עם הורי הכלה הוחלט כי החתונה תיקבע לחודש סיוון, לימים אלו ממש. אלא שמספר ימים לאחר מכן יצרו הורי הכלה קשר עם הדסה ובעלה וסיפרו בחוסר נעימות על כך שאחד מבני משפחתם חלה במחלה קשה והוא אמור לעבור ניתוח. "האם נוכל לדחות את החתונה עד לחודש אב, כדי שבן המשפחה יספיק לעבור את הניתוח הנדרש לו, והוא יוכל להשתתף?" הם שאלו.

בעלה של הדסה ציין כי אשתו לרגע לא חשבה פעמיים, ועל אף שמדובר בהפסד כספי של ביטול האולם ואף בהמתנה ממושכת, היא ענתה מיד: "אנחנו ברוך ה' אנשים בריאים, איך ייתכן שנשיב בשלילה?" וכך הוחלט על כך שהחתונה תתקיים בחודש אב.

בינתיים הספיק בן המשפחה החולה לעבור את הניתוח ואת הטיפול הנדרש, הוא שב כמעט לגמרי לאיתנו, אך כעת הדסה היא זו שמאושפזת במחלקה לפגיעות ראש בהדסה עין כרם וזקוקה לרחמי שמיים. "הדסה הוכיחה לנו שמוויתור לא מפסידים, הלוואי שנזכה לראות אותה שמחה בחתונה", אומרים בני משפחתה שאינם עוזבים את מיטתה אף לרגע.

עם ישראל מתבקש להמשיך ולהתפלל להחלמתה השלמה של הדסה בת מרים בתוך שאר חולי ישראל:

פרק ו'

(א) לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) ה' אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי. (ג) חָנֵּנִי ה' כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי ה' כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי. (ד) וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד ואת (וְאַתָּה) ה' עַד מָתָי. (ה) שׁוּבָה ה' חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ. (ו) כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ. (ז) יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה. (ח) עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי. (ט) סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע ה' קוֹל בִּכְיִי. (י) שָׁמַע ה' תְּחִנָּתִי ה' תְּפִלָּתִי יִקָּח. (יא) יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע.

פרק כ'

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ ה' בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אלקי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אלוקינו נִדְגֹּל יְמַלֵּא ה' כל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ ה' מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם ה' אלוקינו נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) ה' הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ. 

 

תגיות:וויתורהדסה בת מריםחתונהפציעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה