חדשות בארץ

סכנת חיים: תופסק התמיכה התקציבית בילדים אלרגיים

התקציב שהוענק עד כה לילדים הלוקים באלרגיה קשה, וסייע להעסקת סייעת קבועה שליוותה אותם במעונות, יופסק החל משנת הלימודים הבאה. החשש: מאות ילדים בסכנת חיים

אא

לא רק אלרגיה, כעת גם קושי כלכלי: כ-350 פעוטות עד גיל שלוש, הסובלים מאלרגיה קשה ומסכנת חיים, קיבלו עד היום סייעת צמודה שהתלוותה אליהם מידי יום למעון והשגיחה עליהם מקרוב, שלא יכניסו לפיהם דבר שעלול לסכן את חייהם.

מדובר בילדים הסובלים מאלרגיות קשות מאוד למזונות כמו דגים, ביצים, חלב, שומשום, אגוזים, ועוד. אם הם חלילה יאכלו את המזון שהם אלרגיים לו הם עלולים למות. כדי להגן עליהם הועסקו עד כה כאמור סייעות צמודות, אך כעת מסתבר כי העסקתן מבוטלת.

מי שהחליט על ביטול המימון לסייעות הוא משרד הרווחה, שהודיע: "פעוטות המאופיינים באלרגיה מסכנת חיים, ימשיכו לקבל את הסיוע עד לתאריך 1.9.2017. לאחר מכן ייפסק הסיוע לחלוטין".

הורים שיחפצו להמשיך להעסיק את הסייעות יידרשו לשלם להן מכספם הפרטי, אך סביר להניח שהורים רבים מאוד לא יוכלו להרשות לעצמם להוציא מכיסם סכום של אלפי שקלים לחודש.

במשרד העבודה והרווחה הבהירו בתגובה: "הוחלט שהדרך המיטבית היא לנקוט בפעולות מניעה וסטריליזציה שיסייעו לשמור אל בריאות הילדים. בנוסף, כל המטפלות במעונות השיקומיים, יעברו הכשרת מנע ייעודית".

תגיות:אלרגיהסייעתמעונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה