מעניין

פועל הזבל יצר ספרייה חינמית לילדי השכונה – מ-20,000 ספרים שמצא באשפה במשך השנים

מה עושה פועל זבל שמוצא ספרים במצב סביר מושלכים לאשפה? חוזה אלברטו גיטירז בחר לפתוח בביתו ספריה לאנשים עניים

  • י"ט סיון התשע"ז
אא

אין לך אדם שאין לו שעה, ואין לך דבר שאין לו מקום, כך מלמדים אותנו חז"ל בפרקי אבות. פועל הזבל חוזה אלברטו גיטירז מבוגוטה בקולומביה מן הסתם מעולם לא שמע את המשנה הזו, אבל הוא ללא ספק הוכיח שהוא חי לפיה.

פועלי זבל, ברוב המקרים, רואים את תפקידם כמתחיל ומסתיים בניקוי הערים מאשפה. אבל גיטירז לא הסתפק בכך. לפני עשרים שנה הוא מצא עותק של ספר קלאסי מפורסם שהושלך לאשפה, והחליט להציל אותו מהמדמנה. הצלת הספר גרמה לו לתחושה כה טובה שמאז הוא החל לאסוף בשקדנות כל ספר במצב סביר שהושלך לאשפה, ומסתבר שהיו לא מעט כאלו: בעשרים השנים שחלפו מאז הוא אסף לא פחות מעשרים אלף ספרים.

גיטירז לא התכוון לאסוף את הספרים לתועלת עצמו בלבד. הוא מתגורר בדרום בוגוטה, איזור עני שבו לרוב הילדים (והמבוגרים) אין כסף לרכוש ספרים. את הספרים שמצא באשפה במשך השנים מאכסן גיטירז בביתו בדרום בוגוטה, והם מהווים יחדיו את ספריית 'כוח המילים' שהוא מנהל עבור תושבי הקהילה. מידי סוף שבוע ביתו מתמלא בתושבי האזור שמבקשים ספרים לצרכי לימוד או קריאה.

בינתיים, הבית של גיטירז כבר עלה על גדותיו. בזמן האחרון הוא התחיל לשלוח ספרים גם לאיזורים עניים אחרים של קולומביה, בהם ספריות וספרים הם דברים נדירים ומבוקשים. ה-BBC, שהביא את סיפורו המיוחד של גיטירז, דיווח כי גם לוחמים-לשעבר בקולומביה המתכוננים לחזור ולהשתלב בחיים האזרחיים פנו אליו בבקשה לספרים שיעזרו להם בחייהם החדשים – ונענו בנדיבות רבה.

הספרים הרבים שאסף במשך השנים, אומר גיטירז, שינו גם אותו: בקיץ הקרוב, כשיהיה בן יותר מחמישים, הוא מתכוון לעשות את בחינות הבגרות שלו, אחרי שהתחמק מהם כשהיה בתיכון.

תגיות:ספריםספריהזבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה