הסברה ישראלית

לא תאמינו מי כתב: "בהר הבית הקים שלמה את המקדש"

חאג' אמין אל חוסייני הוציא חוברת על הרב הבית, בה הוא מצטט את הנאמר בשמואל ב', וקובע כי הזהות של המתחם כ'מקדש שלמה' היא מעל לכל ספק

  • י"ט סיון התשע"ז
בית המקדש (צילום: shutterstock)בית המקדש (צילום: shutterstock)
אא

איתמר צור, חוקר ההיסטוריה של ארץ ישראל, שוחח לפני מספר ימים עם ח"כ מסעוד גנאים. בשיחה, שהתקיימה ברדיו 'קול עכו' ביקש צור מהח"כ הערבי שיציג את עמדתו אודות ההיסטוריה של הר הבית.

במהלך השיחה הציג צור בפני חבר הכנסת את התיעוד ההיסטורי על דבריו של חאג' אמין אל חוסייני אודות מקום המקדש. "חאג' אמין אל חוסיני פרסם בשנות ה-20 חוברת קצרה שמדברת על הר הבית, ושם הוא כתב שהזהות של המתחם כמקדש שלמה היא מעל כל ויכוח ושם הקריב דוד עולות ושלמים. הוא מצטט שם מספר שמואל ב'", אמר צור. בתגובה, השיב הח"כ הערבי כי הוא לא מכיר את החוברת ואת הכתוב בה.

בשיחה שהעניק לאחר הראיון עם ערוץ 7, הוסיף צור ואמר כי "מקום המקדש מכונה 'בית אל-מקדס', ביטוי המסגיר את ההקשר המילולי לשוני למונח 'בית המקדש'. גם העובדה שמוחמד קבע בתחילה את כיוון התפילה לירושלים על מנת לגייס אליו את היהודים, ורק לאחר שנואש מהסכמתם לכך הורה על שינוי הכיוון לעבר מכה. גם שמה של ירושלים 'אל-קודס' שגם הוא לקוח מהביטוי היהודי 'הקודש', מעידים על הקשר בין היהודים להר הבית וירושלים, אך בעולם המוסלמי מעדיפים להתעלם מכך ולהסיט את הדיון לאפיקים אחרים", דברי צור.

בסיום דבריו מעיר צור כי ישנם קאדים ואנשי דת מוסלמיים בודדים המכירים בעובדות ואף אומרים אותן בקול רם, אך הם נדחקים לשולי העולם המוסלמי, ובדרך כלל מדובר בכאלה המצויים באירופה ולא במזרח התיכון.

צור מתייחס לשיחה עם הח"כ הערבי, ואומר כי אמנם ניתן להציג לא מעט ראיות ארכיאולוגיות ואחרות להימצאותו של בית המקדש בעבר על הר הבית, אך היה חשוב לו להציג בפני חבר הכנסת טיעון שמגיע דווקא מהצד הפלשתיני הערבי.

תגיות:בית המקדששלמה המלך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה