חדשות בארץ

האם ישראל על סף פיצוץ עם עזה?

בעקבות הפסקת אספקת החשמל לעזה, הודיע החמאס כי המשבר עלול להוביל לפיצוץ. ישראל בתגובה: "חובתנו לשמור על האינטרס הישראלי"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

לאחר שישראל יצאה אתמול (ראשון) בהודעה על כך שהיא עומדת לצמצם את אספקת החשמל לרצועת עזה – הודיעה רשות החשמל ברצועה כי על ישראל לדעת שהפחתת אספקת החשמל, עלולה להוביל לאסון.

כזכור, כבר לפני יותר מחודשיים דרשה הרשות מארגון החמאס לקבל לידיה את השליטה על רצועת עזה ומעברי הגבול, כמו גם את תשלומי המיסים של התושבים. אלא שהחמאס דחה את דרישתה של הרשות, וזה מה שהוביל את אבו מאזן להחליט על הפחתת אספקת החשמל הישראלית, עד שישיג את השליטה המלאה ברצועה. ישראל, בתגובה, הודיעה כי בהתאם לבקשתו - היא אכן תפחית את העברת החשמל לעזה.

אלא שכעת החמאס יוצאים באיומים ומתריעים כי המשבר עלול להוביל לפיצוץ. דובר הרשות מוחמד ת'אבת, ציין כי נכון להיום תושבי רצועת עזה מקבלים אספקת חשמל במשך שלוש-ארבע שעות בלבד בכל יום, זאת לאחר שקווי החשמל מישראל מהווים את מקור האנרגיה הסדיר היחיד לרצועה.

תושבים העידו כי המחסור בחשמל כבר הוביל לכך שברחובות בעזה זורם ביוב, ואילו רופאים ציינו כי  מאחר שהרשות הפלסטינית הפסיקה גם להעביר תקציבים למערכת הבריאות בעזה, יש 240 תינוקות ומאות חולי סרטן וסיסטיק פיברוזיס שאינם מקבלים את הטיפול הנדרש.

השר התחבורה ולענייני מודיעין ישראל כץ, התייחס היום להחלטת הקבינט וציין: "חובתנו היא בראש ובראשונה לשמור על האינטרס הישראלי".

שר הביטחון לשעבר משה יעלון, אמר: "בואו לא נשכח שישראל יצאה מהרצועה לפני יותר מעשור וחמאס הוא זה שהחליט לא לפתח את הרצועה אלא להשקיע בייצור רקטות. אם חמאס יגיד שהוא מוכן להשקיע בתחנת הכוח, נוכל להתחשב בכך, אבל עד עכשיו סדר העדיפויות שלהם שונה".

תגיות:חשמלעזהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה