סמארטפונים ואינטרנט

מחקר חדש: מרבים להשתמש בסמרטפון בבית? הילדים שלכם בסיכון גבוה יותר לבעיות התנהגות

מחקר אמריקאי חדש בדק מה קורה להתנהגות של ילדים שהוריהם מרבים להתעסק במכשירים טכנולוגיים בזמן שהם איתם. נחשו מה היו הממצאים

  • י"ח סיון התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זה כבר נהיה מחזה מוכר: משפחה יוצאת לפארק או מתיישבת לארוחה במסעדה. הילדים משחקים, רבים, או משוחחים, בעוד ההורים? לפחות אחד מהם, בדרך כלל שניהם, צמודים לטלפון.

אם חשבתם עד היום שסגנון ההורות הטכנולוגי הזה בעיקר פוגע בכמות תשומת הלב המרוכזת שילדים מקבלים, כדאי שתקראו את תוצאות המחקר שנערך בארצות הברית ובדק 170 משפחות בהן יש לפחות ילד אחד מעל גיל שנה. רוב האבות והאימהות היו בשנות השלושים שלהם. ההורים התבקשו לדווח כמה פעמים הטלפונים הטבלטים והמחשבים הסיחו את תשומת ליבם בזמן כשהיו עם ילדיהם. כמעט מחצית מההורים (ארבעים ושמונה אחוזים) אמרו שזה קרה פעמיים או שלוש ביום טיפוסי. 24 אחוזים אמרו שזה קורה פעמיים ביום, 17 אחוזים דיברו על פעם ביום, ורק 11 אחוזים אמרו שזה מעולם לא קרה.

במקביל, התבקשו ההורים לדווח על בעיות התנהגות של ילדיהם: יללנות, זעף, חוסר מנוחה, התקפי זעם ואי צייתנות. התוצאה? "אפילו מידה מעטה יחסית של הסחת תשומת לב מהילדים בגלל טכנולוגיה היתה מזוהה עם בעיות התנהגות רבות יותר אצל הילדים".

ג'ני רדסקי, רופאת ילדים ומומחית להתנהגות של ילדים מצוות המחקר, מסבירה: "אנחנו יודעים כבר שרמת התגובתיות של הורים לילדיהם משתנה כשהם משתמשים בטכנולוגיה ושמכשירים כמו טבלט או סמרטפון עלולים להיות מזוהים על אינטראקציות לא ממש אידיאליות עם הילדים. זה ממש קשה לתזז בין כל המידע שמסתער על תשומת הלב שלנו במכשירים לבין המידע הרגשי והחברתי שזורם אלינו מהילדים – ולעבד את שניהם באפקטיביות בו זמנית".

בקיצור, לפני שאתם רצים להנחיית הורים בגלל התפרצויות הזעם של ילדים, נסו משהו פשוט (?) יותר: נתקו את הטלפון, שימו בצד את הטבלט, והתרכזו במאת האחוזים בצאצא שלכם.

אז מה אפשר לעשות כדי לשנות את המצב? הרבה! ערוץ הידברות מתכנן הפקת מאות תכניות חינוכיות וערכיות לילדים, באולפן חדש ומשוכלל. אבל בשביל להוציא את התכנית לפועל - אנחנו צריכים אותך! לפרטים הקליקו כאן

תגיות:הוריםסמארטפוניםילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה