חדשות בארץ

"ברגע הזה כבר חשבתי שאולי לא כדאי שהוא יחיה". הלוחם שנפצע בפיגוע, שב לחיים בנס 

לפני כשנה ושמונה חודשים, הובהל לוחם המשטרה מאור משה לבית החולים עם פציעות אנושות בראשו - זאת לאחר שנפצע מכוחותינו בזמן שניסו לנטרל מחבל. הרופאים אמרו לאמו שגם אם יינצל, יהיה ככל הנראה משותק ועיוור, אבל הוא שרד כנגד כל הסיכויים והוכיח לכולם ש'קשה' זה לא בלתי אפשרי

מאור משה בתקופת השיקום בבית החולים (צילום מסך 'כאן בהקמה')מאור משה בתקופת השיקום בבית החולים (צילום מסך 'כאן בהקמה')
אא

כוחה של אמונה: זה קרה לפני שנה ושמונה חודשים, באוקטובר של שנת 2015. לוחם המשטרה מאור משה הובהל לבית החולים עם פגיעה אנושה בראשו מירי כוחותינו, בשעה שהללו ביקשו לנטרל מחבל שניסה לדקור אותו בשער שכם.

"השיחה הראשונה עם הרופא הייתה, אפשר אפילו להגיד, שכמעט באין תקווה", משחזרת אימו של מאור, דניאלה. "למחרת היום כבר ישב מולי הרופא ואמר: 'אם הוא יחיה – אז הוא יהיה משותק ועיוור. ברגע הזה כבר חשבתי, באמת חשבתי, שאולי לא כדאי שהוא יחיה".

חבריו של מאור מיחידת יואב, שלא משו ממיטתוחבריו של מאור מיחידת יואב, שלא משו ממיטתו

מאור היה מונשם ומורדם במשך חודש שלם, אך נלחם כל עוד נפשו בו על החיים ועל הזכות לחיות אותם במלוא מובן המילה. נלחם לא פחות ממה שדניאלה אמו נלחמה, והאמינה שהוא יצליח בסוף. "אמאל'ה, הוא מזיז את היד הזו", נפלטה צעקתה של דניאלה, כשהייתה עדה למחזה המצמרר – ברגע אותו לא תשכח לעולם. "אמא, הוא מזיז את יד שמאל".

חבריו ליחידה לא משו ממיטתו במשך שנה שלימה, וממש כמו בני משפחה, היו שם בשבילו לאורך כל הדרך, ממש עד לעצם היום הזה שבו לבש, לראשונה מאז הפיגוע, את מדיו – וחזר לתפקוד ביחידה שלו, כנגד כל הסיכויים. "אני מתרגשת", מחייכת דניאלה חיוך מפה לאוזן.

כעת תאלץ בפעם הראשונה מזה חודשים של שיקום ארוך ומפרך, לשחרר את בנה לדרכו החדשה – זאת למרות שבמשך למעלה משנה, לא נפרדה ממנו אפילו לא לשעה. "באופן מסוים זה גורם לי להיות מאושרת, כי זה מה שנקרא 'עוף גוזל'", היא אומרת ומברכת את בנה בחום, דקה לפני שהוא מתרחק ממנה אל תוך בנייני היחידה.

מאור כיום, בפגישה המוחדשת עם חבריו ליחידה - אליה חזר כאדם חדשמאור כיום, בפגישה המוחדשת עם חבריו ליחידה - אליה חזר כאדם חדש

תגיות:שוטריםהחלמהפיגוענס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה