חדשות בארץ

משפחות שכולות במכתב לממשלה: שללו את קצבאות המחבלים

180 בני משפחות שכולות במכתב נרגש לממשלת ישראל: אשרו את החוק המבקש לשלול קצבאות מחבלים

  • י"ז סיון התשע"ז
משפחות שכולות (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)משפחות שכולות (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

היום (ראשון) תדון וועדת השרים לענייני חקיקה בהצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן, המבקש לקצץ מהכספים המועברים לרשות הפלסטינית את התשלומים המועברים כתמיכה למחבלים ובני משפחותיהם.

במכתב שנשלח לממשלה, ועליו חתומות 180 בני משפחות שכולות, מבקשים בני המשפחות מהשרים לתמוך בהצעת החוק "הרשות הפלשתינית מממנת מחבלים עם דם על הידיים, תומכת בטרור שנעשה ובטרור שעתיד להיעשות, וכל זאת באופן גאה, פומבי וגלוי לעין כל. לשם כך הקימו ברשות את 'משרד האסירים' הפלשתיני אשר מעביר קצבאות למחבלים ולמשפחותיהם", כותבים בני משפחות השכול.

"יש להדגיש, אין מדובר רק ב"פרס" נאה למחבלים על הריגת ישראלים ויהודים. רבים מאד מהמחבלים אשר משתחררים – בין בסוף תקופת השירות ובין בעסקאות שחרור מחבלים – חוזרים לעסוק בטרור, וכספי הקצבאות אשר משולמים להם מהווים את הבסיס הכלכלי והמימון של הטרור בעצמו", הם מציינים.

"אנו מאפשרים לטרור לחזור לסיבוב שני, פשוט כך, בקלות בלתי מתקבלת על הדעת. האם נסכים לכך? האם נמשיך לעזור לרשות הפלשתינית לממן טרור שפוגע בנו בחזרה? כיצד ממשלה, אשר מתריעה מפני ההסתה הפלשתינית בבתי הספר, בחומרי הלימוד, במסגדים וברשתות החברתיות, ממשיכה לאשר העברת כספים למחבלים, כדבר שבשגרה?", תוהים בני המשפחות השכולות בכאב.

הצעת חוק זכתה לתמיכה גם בקואליציה מבקשת לקבוע שיישללו קצבאות המחבלים. יוזם ההצעה, ח"כ שטרן, אמר: "המציאות הנוכחית היא שהרשות הפלסטינית לא רק מתגמלת על רצח שבוצע אלא גם מעודדת לרצוח יהודים, והיא מעודדת יותר לרצוח מאשר לפצוע, מעודדת יותר להרוג רבים מאשר בודדים. כך בנויה מערכת התגמול שלהם. את הדבר הזה חייבים להפסיק".

כפי הנראה, ועדת השרים לענייני חקיקה תצביע היום על דחיית ההצבעה בשבוע, בשל התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לחלקים בהצעת החוק.

תגיות:משפחות שכולותמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה