כתבות מגזין

הבעל נפרד מאשתו הגוססת ולחש משפט אחד באוזנה. יממה לאחר מכן התרחש נס מפעים

בעלה של מלאני פיצ'רלד התבקש להיפרד מאשתו הגוססת.  בעקבות סיבוכי לידה היא הוגדרה כמתה, אלא שבדיוק בזמן שהרופאים החליטו לוותר עליה - קפץ אחיה הרופא לבקר ולראות מה שלומה. בזכותו ניצלו חייה

מלאני בשעת הגסיסה (צילומי מסך יוטיוב)מלאני בשעת הגסיסה (צילומי מסך יוטיוב)
אא

יש הרבה דברים שהם מעבר לשליטתנו בעולם הזה. אחד מהם הוא סיבוכים שעלולים להתפתח במהלך לידה, לא עלינו. זה בדיוק מה שקרה למלאני פריצ'רד מארה"ב בזמן הלידה שלה – זאת למרות שבמהלך ההיריון לא היו שום בעיות.

בעלה דאג, שנדרש להיכנס לחדר הניתוח בזמן שהעניינים התחילו להסתבך, מספר כי בהתחלה הכל היה בסדר. "המים התחילו לרדת, והיא התלוננה באוזניי שמאוד כואב לה. חשבתי שזה טבעי אבל שנייה לאחר מכן ראיתי שהעיניים שלה מתגלגלות, וראשה נשמט הצידה", הוא משחזר. "פתאום המוניטור התחיל להשתגע, וכשהסתכלתי עליו ראיתי קו אדום עם הספרה 0. אז הבנתי שהיא לא נושמת".

עד מהרה התברר כי מלאני סובלת מתסחיף מי השפיר – תגובה אלרגית נדירה שבה נוזל מי השפיר נכנס לדם וגורם ללב ולריאות להיסגר (מצב שלעתים גורם למוות ר"ל).

כשהרופאים הבינו שמלאני גוססת, הם ביצעו מיד ניתוח קיסרי כדי להוציא התינוקת החוצה וקראו לבעלה אל תוך חדר הניתוח, כדי להיפרד. "כשראיתי את הבת שלי בפעם הראשונה, זה היה הרגע המריר ביותר שהרגשתי בחיי אי פעם", משחזר דאג. "פתאום היכתה בי ההכרה שמלאני אולי כבר לא תהיה כאן, ושאצטרך לגדל את הנסיכה הזו לבד".

התינוקת שנולדה לבני הזוג, בזמן שאימה גססההתינוקת שנולדה לבני הזוג, בזמן שאימה גססה

 

בעודה גוססת, הבעל רכן אל אוזנה ולחש למלאני משפט אחד

וגם באותם רגעים, כשהייאוש שטף אותו והתקווה איימה להיפרד לנצח, דאג לא ויתר. הוא רכן אל אשתו ואמר לה: 'אם יש סיכוי שנשארו בך עוד כוחות להילחם... אז בבקשה, תילחמי'.

"מלאני הוכרזה כמתה קלינית, ובעיני הרופאים לא היה לה שום סיכוי לצאת מזה. היינו נשואים בסך הכל שלוש שנים, ומצאתי את עצמי יושב לידה, מחזיק את ידה ומתפלל. התחננתי לאלוקים שיחזיר אותה בחזרה".

24 השעות הבאות היו ארוכות וקשות.

אבל אז קרה דבר מדהים: אחיה הגדול של מלאני, רופא במקצועו, החליט לבקר בבית החולים כדי לבדוק את מצבה של אחותו. בזכותו התגלה כי מלאני סובלת מדימום פנימי כתוצאה מהניתוח הקיסרי, והרופאים בעצם החמיצו את הפרט הזה.

"הייתה בהלה מאוד גדולה סביבה, והוחלט לקחת אותה שוב לחדר הניתוחים – למרות שהיא כבר הוכרזה כמתה", מספר דאג. "יום אחרי זה מלאני התעוררה, עם עיניים מלאות בדמעות. רצתי אליה והחזקתי בידה, ולחשתי לה שאני כל כך גאה בה על הניצחון שלה".

אחיה הרופא של מלאני, שנשלח אליה בדיוק בזמן והציל את חייהאחיה הרופא של מלאני, שנשלח אליה בדיוק בזמן והציל את חייה

 

"התעוררתי עם תחושת שלווה מדהימה"

אבל הרופאים עדיין היו פסימיים. "הכינו אותנו לכך שמלאני תצטרך השתלת לב, כי לבה חלש מדי אחרי הזעזועים שהוא עבר. היו כאן הרבה בני משפחה וחברים, ופשוט ישבנו ימים ולילות בבית החולים והתפללנו בשבילה. אני זוכר שהסתכלתי סביב, וראיתי את כולם כל כך מרוכזים בתפילות שלהם, ולא מפסיקים לבכות. הפצנו את השם שלה גם בכל מקום אפשרי ברשתות החברתיות, ואלפי אנשים שאנחנו לא מכירים הצטרפו לתפילות".

"זה נס שכל כך הרבה אנשים התפללו בשבילה", אומר אחיה של מלאני, ד"ר אורזיו אמבייל.

24 שעות בלבד מאז שהובלה לחדר הניתוח, מלאני כבר הייתה מסוגלת לנשום בכוחות עצמה ובתוך שבוע – כבר שוחררה לביתה, כשהיא במצב מעולה. "התעוררתי עם תחושת שלווה מדהימה, והזיכרון הראשון שלי היה ששאלתי אותם 'מה קרה'. התעוררתי עם מעין בלבול וחוסר בהירות, אבל ידעתי שקרה משהו", אומרת מלאני.

"הדבר המדהים ביותר הוא שמלאני מתפקדת בצורה נורמאלית", אומר אחיה. "אין לה שום נזק משמעותי שנגרם כתוצאה מהטראומה שעברה, שום אפקטים קרדיולוגיים. גם היא וגם התינוקת, אלה, בריאות לחלוטין".

תגיות:לידהרפואהמוותנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה