חדשות בעולם

הפיגוע הרצחני בלונדון: ארגון דאע"ש קיבל אחריות

ארגון המדינה האיסלאמית – דאע"ש קיבל אחריות לפיגוע המשולב בלונדון, בו נרצחו שבעה ונפצעו עשרות

  • י"א סיון התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ארגון המדינה האיסלאמית – דאע"ש, קיבל הלילה (שני) אחריות על הפיגוע הרצחני בלונדון, בו נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו 48, מהם 20 באורח קשה.

משטרת לונדון הודיעה הלילה כי זהות המחבלים ידועה והיא תפורסם בקרוב. עד כה עצרה המשטרה 12 חשודים במעורבות בפיגוע. ממשרד הפנים הישראלי נמסר כי עד כה לא ידוע על נפגעים ישראלים בפיגוע הקשה.

מנהיגים רבים ברחבי העולם הביעו אתמול זעם וזעזוע על הפיגוע בלונדון, והתקשרו להציע עזרה ותנחומים. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס בהודעה למתקפת הטרור בלונדון, וכתב: "אנחנו צריכים להיות חכמים, ערניים וקשוחים. צריכם את בתי המשפט כדי שהם יחזירו לנו את הזכויות שלנו. צריכים להטיל הגבלה על כניסת אנשים לארצות הברית, נעזור לבריטים בכל דבר שיצטרכו ונהיה שם תמיד". הוא רמז לכך שבכוונתו להכין גרסה נוספת של צו ההגירה שאסר כניסת מוסלמים לארצות הברית, לאחר שבית המשפט ביטל את הצווים הקודמים.

נשיא רוסיה ולדמיר פוטין שלח הודעה לראש הממשלה מיי, בה כתב כי עליהם "להעלות את המלחמה בטרור שלב".

נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע כי בין ההרוגים בלונדון יש גם אזרחים צרפתים. בהודעתו כתב: "צרפת נמצאת לצדה של הממלכה המאוחדת יותר מאי פעם. המחשבות שלי נמצאות עם הנפגעים וקרוביהם".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי היא עומדת בנחישות לצד בריטניה. "היום אנו מאוחדים באימה ובעצב, אבל באותה מידה גם בנחישות. גרמניה עומדת לצד בריטניה במלחמה בטרור".

למרות שהפיגוע איננו מכוון כלפי הקהילה היהודית, מורגש מתח רב ודריכות בכל ריכוזי היהודים. יו"ר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' ואב בית דין בבית הדין של לונדון, הרב מנחם געעלי, אמר ל'יתד נאמן' כי "הגם שהפיגוע הזה לא כוון נגד יהודים, זהו חלק מטרור עולמי המופנה לעבר חפים מפשע. אנו אין לנו אלא אומנות אבותינו בידינו: להתפלל למלך שהשלום שלו שיביא לציון גואל ומשם יבוא השלום לעולם כולו".  

תגיות:פיגועטרורלונדוןדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה