חדשות בעולם

8 דקות של אימה: 6 נרצחו ועשרות נפצעו במתקפת טרור בלונדון

6 בני אדם נרצחו ועשרות נפצעו בפיגוע משולב שביצעו 3 מחבלים באזור גשר לונדון

  • י' סיון התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

שישה בני אדם נרצחו ולפחות עשרים נפצעו בפיגוע משולב שכלל דריסה ודקירה, שאירע הלילה (ראשון) בגשר לונדון, שמונה דקות לאחר חצות על פי שעון ישראל.

מחקירה ראשונית עולה כי שלושה מחבלים נסעו ברכב מסחרי במהירות גדולה ודרסו הולכי רגל בגשר לונדון. לפחות שישה בני אדם נפגעו באירוע הזה. המחבלים עצרו במתחם "בורו מרקט" הסמוך לגשר, שם בילו אזרחים ותיירים בפאבים ובמסעדות, והחלו לדקור את הנוכחים. שמונה דקות לאחר הקריאה הראשונה חוסלו המחבלים על ידי שוטרים, שהוזעקו למקום ופתחו במרדף אחריהם.

משטרת לונדון מנחה את הציבור להתרחק מהאזור ולדווח על אירועים חריגים. כוחות המשטרה פתחו בסריקות אחר חשודים המעורבים במה שנראה כמו מתקפת טרור מתכוננת.

ראש הממשלה תרזה מיי, שעומדת בפני בחירות דרמטיות ביום חמישי הקרוב, תודרכה על פרטי האירועים ובבוקר תכנס ישיבת חירום עם גורמי הביטחון. היא מסרה כי "אנו מתייחסים לאירוע כפעולת טרור אפשרית. החקירה מתקדמת במהירות". כמו כן מסרה את תודתה לכוחות המשטרה וההצלה שפעלו בלונדון.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הגיב אף הוא לפיגוע הקשה. בחשבון הטוויטר שלו קרא לבתי המשפט בארצו להפסיק להתנגד ליוזמה שלו להגביל כניסת זרים לארה"ב.

טראמפ העלה שלושה ציוצים מאז שהחלו להתפרסם ידיעות על הפיגוע. בראשון דיווח על הידיעות עצמן. בשני כתב: "עלינו להיות חכמים, ערניים וקשוחים. אנחנו זקוקים לכך שבתי המשפט יחזירו לנו את הזכויות שלנו. אנו זקוקים לאיסור הכניסה כשכבת ביטחון נוספת!"

בהמשך צייץ: "כל מה שארה"ב יכולה לעשות בכדי לסייע בלונדון ובבריטניה, אנחנו נהיה שם – אנחנו אתכם. ה' יברכם".

הבית הלבן מסר כי טראמפ שוחח עם ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, וביטא את תנחומיו נוכח מה שכינה "מתקפות הטרור הברוטליות". הנשיא גם שיבח את "תגובתם ההרואית של השוטרים וכוחות החרום האחרים".

לפני כשבועיים אירע פיגוע התאבדות במנצ'סטר, במהלכו נרצחו 22 ונפצעו 59. מאז הפיגוע נמצאים כוחות הביטחון בבריטניה בכוננות גבוהה.

תגיות:טרורפיגועלונדון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה