חדשות בעולם

טרמאפ ממשיך לפעול: דוחה את הסכם האקלים

דונלד טראמפ הודיע כי הוא מוציא את ארה"ב מהסכם האקלים שעליו חתם קודמו – אובאמה. בדבריו הוא הדגיש: "ההסכם הוא עסקה רעה לאמריקנים"

אא

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב, הודיע הערב (חמישי) על כך שהוא מוציא את ארה"ב מהסכם האקלים עליו חתם הנשיא הקודם - אובאמה. מדובר בהסכם שנועד כדי להסדיר את המאבק הבינלאומי בהתחממות הגלובאלית. הוא נחתם על ידי כמעט 200 מדינות שגיבשו עקרונות כמו הפחתת פליטה של גזי חממה, ועוד. כעת קיבל טראמפ את ההחלטה למשוך את ידו מן ההסכם, כשמטרתו ברורה – לשדר מסר לעולם שארה"ב אינה שמה את שינוי האקלים בראש סדרי העדיפויות שלה.

בדבריו הוא ציין הערב: "אני עושה זאת במטרה להגן על אמריקה ואזרחיה. הגיע הזמן לשים את יאנגסטאון באוהיו, דטרויט במישיגן ופיטסבורג בפנסליבניה לפני פריז וצרפת". עוד הוא הבהיר: "נתחיל מו"מ מחודש להסכם אחר, שיתאים לעובדים ולמשלמי המסים, ננסה להגיע לעסקה אחרת, ואם נצליח יהיה טוב".

טראמפ גם הדגיש: "הסכם פריז הוא עסקה רעה לאמריקנים, הגיע הזמן להחזיר את ארה"ב לגדולתה".

יצוין כי עוד קודם שיצא טראמפ בהצהרותיו הודיעה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי ההסכם הוא 'הכרחי' וכי היא מרוצה מכך שממשלות נוספות חושבות כמוה. גם קולות באיחוד האירופי הכריזו על המחויבות שלהם לקבל את ההסכם, בין אם ארה"ב תהיה חלק ממנו ובין אם לא.

תגיות:הסכם האקליםטראמפאמריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה