חדשות בעולם

הכירו: זה המטוס הגדול ביותר בעולם

המיליארדר האמריקאי פול אלן חושף בימים אלו את המטוס הגדול ביותר בעולם: כנפיו ארוכות יותר ממגרש כדורגל, גובהו כבניין בן 5 קומות, והוא בכלל לא מיועד לטיסת בני אדם

נועד להחליף את שיטת השיגור הישנה (צילום: shutterstock)נועד להחליף את שיטת השיגור הישנה (צילום: shutterstock)
אא

בימים אלו נחשף המטוס הגדול ביותר שהיה קיים אי פעם בעולם. המטוס נושא את השם 'סטארטטולאנץ'' (מוכן לשיגור), וכדי להטיסו הותקנו שישה מנועים של בואינג 747 והורכבו בבסיסו 28 גלגלים.

כנפיו של המטוס הן באורך 117.3 מטר (יותר ממגרש כדורגל), גובהו 15.2 מטר (כבניין בן חמש קומות), משקלו, ללא דלק, מגיע לכ-225 אלף ק"ג ומשקלו המקסימאלי, כולל דלק, מטען ונוסעים יכול להגיע ל-590 אלף קילוגרם.

על ייצור המטוס אחראי פול אלן, מיליארדר אמריקאי, בעל עסקים חובקי עולם, אשר בין היתר היה שותפו של ביל גייטס להקמת חברת מייקרוסופט. מטרתו של אלן בבניית המטוס אינה לשמש כלי תחבורה להמונים, אלא לייעד את המטוס כמטען לרקטות שמסוגלות לשגר לחלל לוויינים קטנים. בכך הוא מקווה לשנות את השיטה המוכרת לשיגור לוויינים לחלל.

המטוס הענק צפוי לשאת את הרקטות לגובה של כ-35 אלף רגל, לאחר מכן הוא ישחרר את הטילים, הם יציתו את עצמם, וכך ישוגרו. הדבר יביא לחיסכון משמעותי ביחס לשיטה שהייתה מוכרת עד כה לשיגור לוויינים לחלל.

תגיות:מטוסשיגור לווייניםפול אלן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה