חדשות בארץ

מיזם חדש של משרד הבריאות: פנקס חיסונים ממוחשב לכל אזרח

משרד הבריאות עומד לקראת סיומו של מיזם מחשוב החיסונים. באמצעות המיזם יהיה אפשר לאתר בקלות את מועד קבלת כל החיסונים של כל אזרח

  • ז' סיון התשע"ז
אא

בחודשים האחרונים מפתח משרד הבריאות מיזם ארצי למחשוב תיעודי החיסונים. באמצעות המיזם יהיה אפשר לאתר בקלות את מועד קבלת החיסון ולקבל פלט ממוחשב של כל החיסונים שקיבל הילד החל מיום היוולדו. התיק הרפואי הממוחשב יהיה מאגר המידע העיקרי, בעוד פנקס החיסונים הכחול, הישן והמסורתי ימשיך להוות גיבוי.

המאגר הממוחשב הלאומי יכלול את החיסונים הניתנים בתחנות טיפת חלב של משרד הבריאות וקופות החולים, את החיסונים הניתנים בבתי הספר, את החיסונים הניתנים בלשכות הבריאות של משרד הבריאות וחיסונים נוספים הניתנים במרפאות קופות החולים, כמו חיסון אנטי-טטנוס או חיסוני נשים בהריון. במשרד הבריאות מתכוונים לדרוש גם ממרכזי רפואת מטיילים לתעד את החיסונים הניתנים למטיילים במאגר הממוחשב המאוחד.

מיזם החיסונים הנוכחי הוא חלק ממהלך "התיק הרפואי הממוחשב" שמוביל משרד הבריאות בשנים האחרונות. כבר היום מופעלת בכל קופות החולים ובתי החולים מערכת ה"אופק", שמאפשרת לצוותים הרפואיים לעיין בתיק הרפואי של כל מטופל ולצפות במידע שכולל תוצאות של בדיקות מעבדה והדמיה, סיכומי ביקורים ואבחנות.

במשרד הבריאות ממליצים לשמור את הפנקס הכחול, בו רשומים ידנית כל החיסונים שקיבל הילד. מטרת הפנקס הידני היא לצורך גיבוי ולמקרים שונים בהם מדינות בחו"ל ידרשו את הצגתו. ,

התיק הרפואי הממוחשב יכלול מספר שכבות אבטחה, והגישה אליו תתאפשר רק לרופאים המטפלים. כן מתכוונים במשרד הבריאות לעודד את קופות החולים לאפשר לכלל המבוטחים גישה למאגר החיסונים הממוחשב, כך שכל מבוטח יוכל לעיין בתיקו הרפואי באתר הקופה או באפליקציה, ובעת הצורך גם להדפיס את רשימת החיסונים שקיבל.

תגיות:חיסוניםמשרד הבריאותמאגר ממוחשב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה