חדשות בארץ

דו"ח חריף של נציב קבילות החיילים: "הגדודים המעורבים הביאו לירידת מוטיבציה"

הדו"ח השנתי של נציב קבילות החיילים במשרד הביטחון, האלוף במיל' יצחק בריק, מבהיר כי היחידות המעורבות רחוקות מלהוות הצלחה, וכי רוב הלוחמות נושרות כבר בתחילת ההכשרה

  • ד' סיון התשע"ז
אלוף במיל’ יצחק בריק (צילום: פלאש 90)אלוף במיל’ יצחק בריק (צילום: פלאש 90)
אא

עכשיו זה כבר לא רבנים שמתלוננים על המגמה החדשה בצה"ל להפוך כמה שיותר יחידות למעורבות ולאפשר בהן שירות של נשים. אלוף במיל' יצחק בריק, נציב קבילות החיילים במשרד הביטחון, פרסם אתמול (יום א') את הדוח השנתי שלו, שבו הוא מותח ביקורת חריפה על הצבא בשלל עניינים, ובהן האופן בו מתנהל השירות המעורב.

בגדודים המעורבים, כך מצא בריק, חלה ירידה במוטיבציה הן אצל המפקדים, הן אצל הלוחמים והן אצל הלוחמות. משיחות עם לוחמות התרשם בריק כי קיים פער משמעותי בין ציפיות הלוחמות ובין המצב בשטח.

בריק אמנם נזהר מלמתוח ביקורת על עצם הקמתם של הגדודים המעורבים ואף ציין במסיבת עיתונאים שערך אתמול כי הקמתם היא חשובה מאד והוא תומך בה, אבל בדו"ח שהכין הוא ציין כי מרבית הלוחמות נושרות כבר בתחילת ההכשרה, כי המפקדים מתנהלים באופן לקוי וגורמים לירידת מוטיבציה, וכי תנאי השירות בעיתיים.

עניין אחר בעל השלכות דתיות שאותו סקר בריק בהרחבה הוא נושא גידול הזקנים בצה"ל. בריק ציין כי מאות קבילות של פקידים נגד מפקדים הוגשו בנושא הזה ורובן נמצאו מוצדקות. בריק ביקר בחריפות את התנהלות מפקדי הצבא בעניין 'פקודת הזקנים' וכי לעיתים קרובות מפקדים פעלו בניגוד מפורש להוראות, כאשר דרשו למשל מפיקודיהם להתגלח עד שיקבלו תשובה לבקשתם לגדל זקן, או טענו כי יש להם מכסה של 'לא יותר מעשרה אחוזים בעלי זקן'.

"ריבוי הבקשות לגידול זקן ומיעוט הגורמים המוסמכים לבחון אותם, יוצרים מצב עניינים שבו הם אינם יכולים לבחון כל בקשה לגופה בצורה מעמיקה ורצינית ולהמשיך בתפקידם הצבאי העיקרי. לפיכך, ראוי לנקוט פעולה משולבת לתיקון מצב עניינים זה. יש להרחיב את מספר הגורמים המוסמכים לבחון בקשות לגידול זקן כדי להקל את העומס המוטל עליהם ולהפנות זמן לבחינות מעמיקות ורציניות יותר", סיכם הנציב.

תגיות:לוחמיםחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה