חדשות בעולם

טראמפ מאבד את הסבלנות: הפגישה בין נשיא ארה"ב ליו"ר הראשות הפלסטינית

גורם פלסטיני מלשכתו של אבו מאזן חשף את הפרטים על השיחה הפרטית שנערכה בין נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לבין אבו מאזן, יו"ר הראשות הפלסטינית. לדבריו, הפגישה התאפיינה באווירה קשה מאד

  • ד' סיון התשע"ז
אבו מאזן ודונאלד טראמפ (צילום: פלאש 90)אבו מאזן ודונאלד טראמפ (צילום: פלאש 90)
אא

הפגישה שנערכה בין דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב, לבין אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, ממשיכה להסעיר את העולם. על פי גורם בלשכתו של אבו מאזן, הפגישה התחילה בגישה חיובית, אך בתוך זמן קצר עברה לפסים קשים. הנשיא טראמפ האשים בדבריו את אבו מאזן בנושאים של תמיכה בטרור ובהסתה, בעזרת משכורות לאסירים.

בפגישתם, הבהיר טראמפ לאבו מאזן שאין לו אפשרות להתעלם מן ההסתה שקיימת במערכת החינוך הפלסטינית, לשלם משכורות לאסירים – ועדיין למנוע התקדמות בתהליך השלום. תגובתו של אבו מאזן היתה כי בעבר, היתה ועדה משותפת לישראל ולרשות הפלסטינית, שמטרתה היתה לטפל בהסתה משני הצדדים, אך הוועדה אינה פעילה עוד כיום. הוא גם טען כי לא הממשלה הפלסטינית היא המעבירה משכורות לאסירים, אלא קרן ייעודית לכך באש"ף.

למשמע הדברים האלה, קטע טראמפ את אבו מאזן בחוסר סבלנות, ואף הכה על השולחן. טראמפ נזף באבו מאזן על כך שהוא מדבר על רצונו לשלום, אך אינו נותן לרצון הזה ביטוי בפועל בשום צורה. הוא אמר כי הישראלים הציגו בפניו הוכחות לכך שאבו מאזן מעורב בהסתה בדרכים שונות, ומתגמל אנשים שפגעו ביהודים. טראמפ אף אמר כי הוא חש שאבו מאזן רמה אותו, משום שכאשר שהה אבו מאזן בוושינגטון, הוא הציג תמונה של מאמצים לחידוש המו"מ עם ישראל, ושל רצון אמתי להגיע לשלום, אולם מעשיו מוכיחים את ההיפך.

טראפ הוסיף ואמר כי ההתנהלות של הממשל שלו תהיה שונה מן ההתנהלות בקדנציה הקודמת. הסיכויים להתממשות של פתרון שתי המדינות קלושים, לדעתו, ולכן ינסה טראמפ לקדם רעיונות אחרים, כמו תהליך אזורי אשר מבוסס על היוזמה הערבית לשלום, ובמקביל משא ומתן ישיר בין הפלסטינים לבין מדינת ישראל.

לכך הגיב אבו מאזן שכל תוכנית מדינית שלא תכלול בתוכה, ובראשה, את הסוגיה הפלסטינית, צפויה להתנגדות קשה מצד הפלסטינים.

טראמפ הגיב לכך כי ראשי מדינות ערב, כמו ירדן, מצרים ומדינות המפרץ הפרסי הבהירו לו, בעת ביקורו בסעודיה, כי הם עצמם יתמכו בתהליכים שהוא מעוניין לקדם, בתנאי שהממשל האמריקני יבטיח שלא תהיה בכך פגיעה באינטרסים של הפלסטינים.

בשלב זה הסתיימה הפגישה בין טראמפ לאבו מאזן. הפגישה כולה ארכה כ-20 דקות, ולאחריה יצאו שניהם למסיבת עיתונאים.

תגיות:דונאלד טראמפאבו מאזן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה