חדשות בעולם

"התלמידים האחרים היכו אותי ואמרו שיהודים רק רוצים כסף"

נער יהודי בן 14 עבר התעללות ממושכת מצד תלמידים מוסלמים בתיכון בו למד בברלין, ונאלץ לעזוב את המוסד לאחר איומים על חייו

  • ד' סיון התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

העיתון הבריטי 'סנדיי טיימס' דיווח אתמול כי נער יהודי בן 14 שלמד בתיכון בברלין נאלץ לעזוב את בית הספר לאחר התעללות מתמשכת מצד חברים לכיתה ממוצא מזרח תיכוני וטורקי.

הנער, שזוהה רק בשמו הפרטי 'פרדיננד' הוא נכד לניצולי שואה ונושא אזרחות כפולה – בריטית וגרמנית. אימו היא יזמית בריטית מלונדון, בעוד אביו הוא פעיל זכויות אדם. המשפחה מתגאה בערכים הליברליים שלה: עד לאחרונה, היא אף ארחה פליט מסוריה בביתם בברלין. התיכון בו למד פרדיננד  נבחר בגלל 'הערכים הרב-תרבותיים' שהוא מייצג, כאשר שלושה רבעים מתלמידיו מגיעים ממשפחות מהגרים.. "אהבתי את העבודה שבית הספר הוא רב-תרבותי", אומר פרדיננד. אבל כל זה לא עזר לו ביום שבו הוא פלט את העובדה שהוא ממוצא יהודי.

"בהתחלה החבר הטורקי שלי אמרה אמר שהוא כבר לא יכול להתחבר איתי כי אני יהודי", אמר פרדיננד. "ואז תלמידים אחרים התחילו להגיד שיהודים רק רוצים כסף ושונאים מוסלמים".

עד מהרה פרדיננד הפך להיות השעיר לעזאזל של בית הספר, מוכה מידי יום על ידי תלמידים ממשפחות מהגרים ומטרה לנאצות אנטישמיות.

"הנער הזה, יאסין, שההורים שלו פלשתינים, שאל אותי אם ההורים שלי מישראל. אף פעם לא הייתי בישראל. הוא אמר שפלשתין תשרוף את ישראל והחברים שלו אמרו שטורקיה תשרוף את ישראל. הוא בעט בי כל הזמן. יום אחד הוא בא מאחורי ונתן לי אגרוף בגב. קיבלתי סחרחורת...כל פעם שמשהו רע קרה אמרתי לעצמי שאני יכול להסתדר, אבל זה רק הלך ונהיה גרוע יותר".

בסופו של דבר לא נותרה לפרדיננד והוריו ברירה. אחרי שהמצב הלך והסלים, ולאחר תקרית שבה קבוצת תלמידים תקפה אותו עם רובה מזוייף והעמידה פנים שהיא עומדת לרצוח אותו, הוציאו ההורים הליברלים את בנם מבית הספר.

המועצה המרכזית של יהודים בגרמניה תיארה את חוויותיו של פרדיננד כ'אנטישמיות בצורתה המכוערת ביותר' וקראה לבית הספר לחקור ביסודיות את האירועים.

המקרה של פרדיננד, ככל הנראה, אינו יוצא דופן: מנהלי מוסדות חינוך יהודיים בברלין אומרים כי מידי שנה מבקשים מספר הורים יהודיים להעביר את בניהם מבתי הספר הציבוריים אל מוסד יהודי, כשהם נוקבים בתקריות אנטישמיות בין כותלי בית הספר כסיבה העיקרית להחלטתם.

תגיות:תלמידיםאלימותברלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה