חדשות בארץ

תפנית במשפט אזריה: האם הולכים לקראת משא ומתן?

האם המשפט שהסעיר את המדינה במשך חודשים ארוכים עומד להגיע לקו הסיום? בעקבות הדיון שהתקיים היום עולה האפשרות למשא ומתן בין הצדדים

אא

תפנית משמעותית במשפט אזריה: היום (ראשון) לאחר שהסתיים הדיון האחרון בשמיעת הערעורים של התביעה ושל ההגנה, קראו השופטים לשני הצדדים וביקשו מהם לסגת מהערעורים ובכך למנוע פסק דין. המשמעות היא שעל אף שמונה בבית הדין הרכב מיוחד של חמישה שופטים, ובהם שני אלופים, תימנע המדינה מהכרעה מוחלטת בתיק, וכתחליף לכך תיגש להליך של משא ומתן.

במידה ואכן כך יהיה, ימשיך אזריה להיות מורשע בהריגת המחבל הפלסטיני בחברון, אך יקבל את העונש הקל יחסית – שנה וחצי מאסר בפועל, ולא כפי שדורשים בתביעה –  להחמיר ולהעלות את תקופת מאסרו לשנתיים וחצי בפועל.

יצוין כי התביעה הביעה הסכמה לכך שהעונש יופחת, אך רק במידה שאזריה יביע חרטה וייקח אחריות על מעשיו, מה שלא נעשה באף שלב של המשפט. בנוסף, לאורך כל הדרך רמז הרכב בית הדין הצבאי לערעורים על כך שהוא אינו חושב לקבל את ערעורו של אזריה המבקש זיכוי מלא.

במהלך הדיון שהתקיים היום הציע עו"ד שפטל ללכת לקראת גישור, אך התובע השיב בנחרצות כי הדבר אינו אפשרי. "התיק הזה חשוב ועוסק בחשיבות הערכים לצבא", הוא טען. "זה מסוג התיקים שבעוד עשרים שנה יהיה מי שיפתח אותו כדי להבין מה בדיוק קרה בו מבחינה ערכית ומשפטית, ואם נשתמש בעסקאות, אף אחד לא יבין בסופו של דבר מה באמת קרה".

ומה הלאה? בימים הקרובים צפוי להתקיים דיון של צוות התביעה יחד עם הפרקליט הצבאי הראשי בנוגע להצעת המשא ומתן. במידה ואכן יחל כזה תהליך יעלה שוב נושא הבעת החרטה של אזריה, וכמובן תועלה דרישת המשפחה – לבטל את עבירת ההריגה ולהסתפק בהגדרה של עבירה מופחתת.

בשלב זה פותחים במשפחתו של אזריה מגבית חדשה של מימון מהציבור על מנת לסייע בתשלום לעורכי הדין. המטרה היא להגיע לסכום של כ-200 אלף שקלים שיאפשר את המשך ההתקדמות במשפט.

תגיות:משא ומתןמשפטאזריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה