חדשות בארץ

הבוקר: דיון אחרון בערעורו של אלאור אזריה

הבוקר מתקיים דיון אחרון בערעורו של החייל אלאור אזריה. עורך דינו, יורם שפטל, התייחס בתחילת הדיון לחילופי הגירסאות של שני עדי תביעה מרכזיים

  • ג' סיון התשע"ז
אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)
אא

בית הדין הצבאי בקריה התכנס הבוקר (ראשון) לדיון האחרון בערעור שהגיש החייל אלאור אזריה על גזר הדין שהוטל עליו. במקביל, ערערה גם התביעה הצבאית ודרשה להחמיר בעונשו של אזריה לשנתיים וחצי מאסר לכל הפחות.

עורך דינו של אזריה, יורם שפטל, התייחס בתחילת הדיון לחילופי הגרסאות של שני עדי תביעה מרכזיים: רב"ט מ', לוחם שהיה בזירה והמ"פ רס"ן תום נעמן: "למ"פ היו 9 גרסאות ולרב"ט מ' היו 14 גרסאות. הדרך היחידה לנטרל את המחבל בסיטואציה הזו הייתה בירי לראש".

השופט צבי סגל פנה לעו"ד שפטל, ואמר: "אף אחד מהחיילים והקצינים והאזרחים החמושים בזירה, למרות שחשו סכנה, לא דרך את נשקו ולא ירה במחבל". השופט תא"ל במיל' אבי פלד פנה גם הוא לעו"ד לשפטל, ואמר: "אני לא שומע ממך למה המערער, בניגוד לכל האחרים בזירה, חש סכנה וירה?". על כך השיב שפטל: "גם בפרשת ג'ילאני רק שוטר אחד ירה".

המקרה שציין שפטל אירע בשנת 2010, אז לוחם מג"ב בשם בזיאד ג'ילאני ירה במחבל שדרס לוחמי מג"ב במזרח ירושלים. הוא ירה בו מטווח קצר בעודו שוכב על הקרקע. חצי שנה לאחר האירוע החליטו במחלקה לחקירות שוטרים לסגור את תיק החקירה מחוסר ראיות מספיקות. יצוין כי כבר באחד מהדיונים הקודמים הזכיר שפטל את פרשת ג'ילאני, כאשר בדיון הקודם השיב לו השופלט סגל כי "במקרה ג'ילאני, החייל הפעיל נוהל מעצר חשוד. בוא נעמיד דברים במקום".

נדב וייסמן התובע דרש כי עונשו של אזריה יוחמר. במהלך הדין, ציין התובע שורה של מקרי עבר שבהם מורשעי הריגה בלחימה נשלחו לכמה שנות מאסר בפועל, כולל מקרה שבו נגזרו שבע שנות מאסר על לוחם שהרג פלסטיני בציר פילדלפי: "יש הבדל עצום ולא מוצדק בין שבע שנים לשנה וחצי", אמר וייסמן. "אזריה לא פעל מפזיזות, אלא מתוך כוונה. חובה להחמיר בעונשו של אזריה".

תגיות:אלאור אזריהערעור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה