סמארטפונים ואינטרנט

איזו רשת חברתית פוגעת בילדים שלכם יותר מכל?

מחקר שנערך בבריטניה מצא כי רשת אינסטגרם מגבירה את רגשות החרדה של צעירים. מעט אחריה צועדות גם סנאפצ'אט ופייסבוק

  • ג' סיון התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סקר שנערך בבריטניה בקרב 1500 בני נוער וצעירים בגילאי 14 עד 24 מצא כי הרשת החברתית הפוגעת ביותר בבריאותם הנפשית של המשתמשים הצעירים היא אינסטגרם.

אינסטגרם היא רשת חברתית שמתמקדת בתמונות עם כיתובים קצרים שמעלים המשתמשים. מעצם המיקוד שלה בצד הוויזואלי של החיים, בני נוער רבים אמרו בתשובה לסקר כי השימוש באינסטגרם גורם להם להרגיש מכוערים וחסרי ערך, ושחייהם משעממים.

למקום השני בדירוג הרשתות החברתיות המזיקות לבריאות הנפשית הגיעה סנאפצ'אט, ולמקום השלישי – פייסבוק. טוויטר דורגה רביעית, ורק השימוש ביוטיוב נמצא כבלתי מזיק נפשית.

בני הנוער המשתתפים בסקר ציינו כי שימוש בארבע מתוך חמש הרשתות החברתיות שנבדקו (אינסטגרם, סנאפצ'אט, פייסבוק וטוויטר) מגביר את רגשות החרדה שלהם. הממצא הזה רלוונטי במיוחד בהתחשב בנתון לפי אחד מתוך שישה צעירים בימינו יסבול מהפרעת חרדה בנקודה מסוימת בחייו. שיעורי הדיכאון והחרדה בקרב צעירים גם גדלים כל הזמן, וגדלו ביותר משבעים אחוזים בעשרים וחמש השנים האחרונות.

ארגון הבריאות הבריטי שביצע את המחקר מציע להילחם בהשפעות הרשתות החברתיות בכך שהן יאולצו להעלות מודעות פופ-אפ המזהירות מפני נזקי השימוש, ולציין ליד תמונות שעברו טיפול דיגיטלי שאין מדובר בתמונות אותנטיות. 

תגיות:אינטרנטילדיםרשת חברתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה