חדשות יהדות

לא תאמינו איפה מייצרים אוכל כשר: בדובאי, בפקיסטן, ואפילו בערב הסעודית

ייצורים כשרים הם כבר תופעה חובקת עולם. גם במדינות שאינן אוהבות יהודים במיוחד, נותנים למשגיחים רשות כניסה

  • כ"ט אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

איפה לדעתכם מייצרים אוכל כשר? בישראל, כמובן. בארצות הברית, שבה יש שוק כשר ענק. באירופה. בסין, שהיא המרכז החדש העולמי לייצור חומרי גלם.

המדינות שמן הסתם לא נקבתם בשמותיהם הן מן הסתם מדינות ערביות שאינן ידועות כידידותיות לישראל. אבל תתפלאו – גם בחלק מהמדינות הללו מתקיימים ייצורים כשרים.

ה'ג'רוזלם פוסט' דיווח אתמול כי ארגון ה-OU, ארגון כשרות אמריקאי, שלח באביב האחרון משגיחים לייצורים כשרים גם בדובאי ובערב הסעודית. מסיבות בטיחות הארגון לא חשף את שמות היצרנים, היבואנים או הרבנים, אבל ציין שבמקרה אחד המדובר היה בייצור של חומר גלם, ואילו במקרה אחר הייצור הכשר היה של מוצר מוכן לאכילה. ארגוני כשרות אחרים הפעילו בעבר רבנים להשגחה על ייצורים במקומות שונים באיחוד האמירויות, ואפילו בפקיסטן.

למה מוכנות חברות במדינות שאינן חובבות יהודים לארח במפעליהן רבנים? התשובה, כמובן, טמונה באינטרס הכלכלי. חברות שמבקשות לעשות עסקים עם ארצות הברית נתקלות בקשיים למצוא יבואן עם לסחורה שלהם אין תעודת כשרות. באופן די מדהים, ל-41% מכלל המוצרים והמשקאות הנמכרים בארצות הברית יש חותמת כשרות כלשהי.

אמנדה טופל, אנליסטית מזון בחברת חקר השווקים מינטל, אומרת כי יש סיבות רבות לכך שצרכנים לא יהודים בוחרים לצרוך מזון כשר. מוסלמים, למשל, מעדיפים אמנם מזון שנושא חותמת של 'חלל', אבל אם לא ימצאו מוצרים כאלה, רבים מהם יסתמכו על חותמת כשרות יהודית. בנוסף, צרכנים רבים מאמינים שמוצרים כשרים הם בריאים או היגייניים יותר.

"יש גם כאלה שקונים מוצרים כשרים כדי להימנע מאלרגנים", אומרת טופל. "למשל, אנשים שאלרגיים לצדפות יקנו אוכל כשר בלי חשש".

תגיות:כשרותכשר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה