כתבות מגזין

הרופא שהפך לדתי בזכות בתו: "למדתי תורה כי רציתי להוכיח לה שהיא טועה"

כשבתו של רופא יהוד-אמריקני חזרה בתשובה, הוא התנגד לכך מאוד ודרש שלפחות לא תקיים מצוות בבית שלו. הוא חשב שנפלה ברשתה של כת אכזרית, והחליט ללמוד תורה כדי לעצבן אותה ולהוכיח לה שהדרך שבחרה שגויה. אלא שאז היכתה ההפתעה בפניו

בעיגול: אליסון ג’וזפס (צילום: משרד התפוצות)בעיגול: אליסון ג’וזפס (צילום: משרד התפוצות)
אא

הכל התחיל בגיל שמונה, כשאליסון ג'וזפס מניו יורק - הייתה בכיתה ד'. "נכנסתי לכיתה וראיתי שהחברים שלי בוכים. ידעתי שקרה משהו נורא, ושאלתי את המורה שלי מה קרה. היא אמרה שאביה של אנג'לה השתגע ערב קודם והרג אותה ואת אחיה, והתאבד.

"לא יכולתי להבין את זה, והתחלתי לתהות למה אנחנו בכלל חיים", היא משחזרת.

השאלה הזו תפסה מקום משמעותי בחייה, ולא נתנה לה מנוח גם כשבגרה. היא חיפשה בכל מיני מקומות את התשובה, כשברקע מיתמרות להן המחשבות על אותה חברה אומללה שקיפחה את חייה – על לא עוול בכפה. "לא היה לי מושג שבדת שלי יש התייחסות למשמעות או למטרה של חיינו. חשבתי שמי שדתי הוא משוגע או מיושן", היא מספרת.

אלא שבגיל 16 – הכל השתנה. אליסון התוודעה לדת בצורה קרובה יותר, דרך שליחים שונים שניקרו על דרכה, ואט אט החלה להבין שמדובר באמת שהיא רוצה לחיות על פיה. "בהדרגה התחלתי ליצור שינויים בחיי", היא אומרת. "התפללתי, למדתי תורה והפכתי לשומרת תורה ומצוות".

אלא שבעיני הוריה, זוג מבוסס כלכלית ומשכיל – העניין לא כל כך מצא חן. "חששתי משום שהיא הייתה מאוד צעירה, ולא ידעתי לאן זה ייקח אותה", משחזרת מרלן. "לא ידעתי לאן היא הולכת, ואמרתי לה 'אני רוצה שתהיי בבית'. ככה התחלנו לערוך ארוחות שבת".

אך דעתו של אביה - רופא נוירולוג במקצועו – לא שקטה ולא נחה. "עברתי הכשרה בנוירולוגיה בבית החולים 'הר סיני' בניו יורק, ושם יש קהילה חסידית גדולה", הוא מספר. "טיפלתי בהרבה חולים מהקהילה החסידית, וחשבתי שהאנשים שלובשים חלוקים מוזרים, פשוט מבזבזים את חייהם. חשתי בוז רב כלפי האנשים האלה".

 

"אם אתה חושב שאני הורסת את חיי – בבקשה, תציל אותי מהכת הזו"

"הוא הקשה עליי מאוד", חולקת אליסון בראיון שנעשה עמה ופורסם באתר של משרד התפוצות. "הייתי בת 16 והוא אמר לי שאני הופכת לפנאטית וקנאית, ושאני הורסת את המשפחה שלנו".

אלן: "כי כעסתי שהיא עושה את הדברים האלה בבית שלי".

"הוא חשב שאליסון הפכה לחלק מאיזשהי כת", מוסיפה מרלן, ואליסון ממהרת להסביר: "מדובר בעם שלו ובספרים שלו, והוא לא ידע עליהם דבר, אז המלצתי לו לקרוא ספרים מסוימים כדי שיתקרב לעולם שלי, ושיבין לבד במה אני מאמינה".

מרלן: "הוא ניער את הספרים והזיז אותם הצדה, ואז אמר לאליסון: 'אני אוכיח לך עד כמה מטופשת הדת הזו".

"אמרתי לו: 'אין בעיה'", מחייכת אליסון. "תלמד את מה שאני למדתי, תפגוש את מי שפגשתי – ואם אתה חושב שאני הורסת את חיי ואת חיי הנכדים שעוד לא נולדו לך, בבקשה, תציל אותי מהכת הזו. ואחרי שנה של הצקות, הוא התחיל ללמוד רק כדי לעצבן אותי".

שנה שלימה נבר אביה במקורות כדי למצוא את ההוכחה כי מדובר בדת שקרית ומסולפת, ולנפנף בה לעיני בתו. אלא שאז קרה דבר מדהים: "יום אחד הוא ניגש אליי ואמר: 'הייתי טיפש גדול. זה היה מתחת לאף שלי כל הזמן, ואני לעגתי לכך. והגיע הזמן שאשלים את החסר".

אלן: "כשהשינוי הזה התחולל – חיי הפכו לבהירים הרבה יותר מכפי שהיו בעבר. התחלנו לצעוד במסלול מסוים, ואנחנו כבר 37 שנה אחרי כן. יש בדת כל כך הרבה דברים נפלאים, וחיי הרבה יותר מהנים ומשמעותיים כדתי, מכפי שהיו כשהייתי חילוני. העובדה שאליסון הפכה לדתייה – היא הסיבה לכך שאנחנו דתיים היום. ואנחנו גאים בה מאוד על כך".

תגיות:התחזקותדתבעלי תשובהרופא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה