חדשות יהדות

הרשת החרדית תיקנס משום שמונעת מלקוחותיה כניסה לאינטרנט

רשת בר כל נמנעת מלפרסם את מחירי המוצרים שלה באינטרנט, מסיבות דתיות, אך ברשות להגנת הצרכן הודיעו: "הרשת תיקנס במאות אלפי שקלים"

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

האם רשת בר כל (ברכת הארץ) עומדת להיקנס בגלל שאינה מעוניינת להפנות את לקוחותיה לשירותי האינטרנט בשל סיבות דתיות?

על אף שההאשמה נראית כאבסורדית, ייתכן מאוד שרשת המזון החרדית תיאלץ לשלם קנס של 702 אלף שקלים, בשל תלונה של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. הקנס מלכתחילה עמד על 850 אלף שקלים, אך הרשות הפחיתה ממנו 20% כיוון שמדובר בהפרה ראשונה של החוק. כעת ניתנת לרשת זכות לטעון טיעונים בתוך 45 יום.

הסיבה לכך שבר כל מחויבת לפרסם את מחיריה באינטרנט היא מאחר שהיא נחשבת לקמעונאי גדול, על פי ההגדרה שאומרת כי קמעונאי גדול הוא מי שמחזיק שלוש חנויות לפחות ושמחזור המכירות השנתי שלו עולה על 250 מיליון שקלים. אולם בהנהלת הרשת טענו שהם אינם מעוניינים לפרסם את המחירים באינטרנט בשל סיבות דתיות, וגם נראה להם שהדבר לא ימצא חן בעיני הלקוחות שלהם.

תגובתה של רשת בר כל: "רשת המרכולים בר כל הינה רשת חרדית המכוונת בעיקרה לציבור החרדי. הוראות סעיף 30 לחוק המזון המחייבות קמעונאי גדול לפרסם לציבור באינטרנט את מחיריהם של כל המוצרים הנמכרים בכל אחד מסניפיו, מחייבת את הרשת להחזיק באמצעים ולפעול בדרך המנוגדת לערכים הדתיים שמתווים את דרכה. הטלת חובה על הרשת לעשות שימוש באינטרנט, כשחלק הארי של הציבור החרדי מנוע משימוש בו, פוגעת ומנוגדת לעקרונות שבהם מאמינה הרשת ויש בה כדי להוות פגיעה קשה בחופש העיסוק של הרשת וביכולתה להתחרות בחנויות הפונות לציבור החרדי".

תגיות:קנסרשת בר כל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה