חדשות בעולם

בריטניה בכוננות שיא; חשש ממתקפת טרור נוספת

רמת הכוננות בבריטניה הועלתה ה"חמורה" ל"קריטית" – הרמה הגבוהה ביותר. מבוכה: המחבל המתאבד הוא יליד מנצ'סטר

  • כ"ח אייר התשע"ז
שוטרים בלונדון (צילום ארכיון: פלאש 90)שוטרים בלונדון (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעה אמש (שלישי) כי בעקבות הטבח המחריד במנצ'סטר הועלתה רמת הכוננות ברחבי המדינה לגבוהה ביותר, מ"חמורה" ל"קריטית". משמעות העלאת הכוננות: אנשי צבא יוצבו באתרים מרכזיים ואולי אף בהמשך באירועים המוניים, הופעות ואירועי ספורט.

ראשת הממשלה הסבירה כי השינוי בכוננות נעשה על פי המלצת הגוף העצמאי, האמון על הכוננות במדינה, והוא נובע מחשש למתקפת טרור נוספת במדינה בעתיד הקרוב.

במדינות רבות במערב הורדו אתמול הדגלים לחצי תורן, לאות הזדהות עם אבלה של בריטניה. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שקיבל תדריכים על הפיגוע במהלך ביקורו בישראל, שוחח עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי והביע  את תנחומיו על רצח אזרחיה. נשיא ארה"ב, ולדמיר פוטין, אמר אתמול כי הוא מוכן להגביר את שיתוף הפעולה עם בריטניה בלוחמה בטרור, בעקבות "המתקפה הבלתי  אנושית" שאירעה במנצ'סטר - כך נמסר בהודעת הקרמלין. גם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, וראש ממשלת צרפת, אדוארד פיליפ, מסרו את תנחומיהם.

בטבח המחריד שאירע במנצ'סטר נרצחו 22 בני אדם, רובם ילדים, ונפגעו 59. הנרצחת הצעירה ביותר היא בת 8 בלבד. ב"טלגרף" הבריטי דווח כי כמה בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים.

משטרת בריטניה הודיעה כי המחבל המתאבד הוא סלמן עבדי, בן 22, והוא ככל הנראה הגיע לעיר ברכבת מלונדון. המחבל הוא יליד העיר מנצ'סטר, שהוריו הגיעו לבריטניה מלוב בניסיון לברוח ממשטרו של מועמר קדאפי. ראש הממשלה תרזה מיי וכן נציגי המשטרה הבהירו כי עדיין לא ברור אם עבדי פעל לבדו או כחלק מרשת טרור נרחבת יותר במדינה.

ארגון דאע"ש נטל אחריות לפיגוע הקשה. "אחד מחיילי החליפות הניח מטעני נפץ בתוך ריכוזי הצלבנים בעיר מנצ'סטר. מה שיבוא בעתיד יהיה קשה ונורא יותר עבור עבדי הצלב", נמסר בהודעת הארגון. 

תגיות:בריטניהטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה