חדשות בארץ

טראמפ לאבו מאזן: "אי אפשר לממן טרור ולקדם שלום"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיע לבית לחם לפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בסיומה מסרו השניים הצהרות לתקשורת

  • כ"ז אייר התשע"ז
אא

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגשו הבוקר (שלישי) במשך כשעה בעיר בית לחם, ובסיום הפגישה מסרו הצהרות לתקשורת.

בדבריו הדגיש אבו מאזן את מחויבותה של הרשות הפלסטינית בראשותו להשגת שלום, "אני מתחייב לשתף פעולה כדי להגיע לשלום היסטורי".

"העם הפלסטיני דורש חירות ועצמאות. זהו המפתח לשלום באזור ובעולם. הפגישה אתך אדוני הנשיא נתנה לעם הפלסטיני תקווה, והיא נותנת לכל האומות באזור הרבה תקווה לאפשרות להגשים את החלום והשאיפה לשלום יציב ומתמשך. זהו המפתח לשלום ויציבות באזור ובעולם - שהילדים בישראל וברשות ייהנו שלום וביטחון.

"אנחנו מדגישים שוב את המחויבות להמשיך לעבוד עמכם כשותפים בלחימה נגד הטרור. אנו מדגישים שוב את עמדתנו בכל הנוגע לפתרון שתי המדינות: מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים, החיה לצדה של מדינת ישראל, ופתרון סוגיות הקבע כולן בהתבסס על החוק הבינלאומי והחלטת האו"ם. אדוני הנשיא, כפי שראית אתמול במהלך ביקורך במקומות הקדושים, ירושלים המזרחית כבושה. הבעיה הבסיסית שלנו הינה עם הכיבוש וההתנחלויות ואי הכרתה של ישראל במדינת פלסטין, כפי שאנחנו הכרנו בישראל. הבעיה אינה בינינו לבין היהדות, כי אם בינינו לבין הכיבוש".

לטענתו של אבו מאזן, ישראל פוגעת בסיכוי לשלום, "ישראל איננה מכירה במדינה הפלסטינית כפי שאנחנו מכירים במדינת ישראל. הבעיה איננה בינינו ובין היהדות אלא בינינו ובין הכיבוש. כבוד הנשיא, אני מקווה שבדפי ההיסטוריה יכתב שהנשיא דונלד טראמפ השכין שלום בין ישראל לפלסטינים. אני מתחייב להיות שותף למשימה חשובה ואצילית זאת", סיים אבו מאזן את דבריו.

טראמפ פתח את דבריו בגינוי הפיגוע במנצ'סטר הלילה ואמר: "תנחומים לאלה שנפגעו בהתקפה הטרוריסטית הזו. המחבלים לא מפלצות, הם לוזרים. החברה שלנו לא יכולה לגלות סובלנות להמשך שפיכות הדמים הזו. במתקפה נהרגו בעיקר ילדים תמימים".

עוד הוסיף טראמפ: "השלום לעולם לא ישרור בסביבה בה האלימות שולטת. איי אפשר לקדם שלום ולממן טרור. אני מלא תקווה כי ארה"ב תוכל לסייע לישראל ולפלסטינים לחשל את השלום. אני מאמין שישראל והפלסטינים יכולים לעשות שלום וארצות הברית תסייע בכך".

על המו"מ מול ישראל אמר טראמפ: "כפי שדנתי עם הנשיא עבאס בוושינגטון, אני מחויב להשיג הסכם שלום בין הישראלים לפלסטינים ואני מתכוון לעשות כל שביכולתי כדי לעזור להם להשיג את המטרה הזו. הנשיא עבאס הבטיח לי שהוא מוכן לעבוד למען המטרה הזו וכך גם ראש הממשלה נתניהו. אני מצפה בכיליון עיניים לעבוד עם המנהיגים האלה למען שלום מתמשך. אני גם מצפה לעבוד עם הנשיא עבאס על עוד עניינים כמו פיצוח הפוטנציאל הכלכלי של הפלסטינים".

תגיות:אבו מאזןדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה