חדשות מדע וטכנולוגיה

מחקר חדש: גנים של אינטליגנציה גבוהה מגנים גם מפני עישון, השמנה ואלצהיימר

מחקר חדש זיהה 52 גנים המזוהים עם אינטליגנציה גבוהה יותר – ועם עם שלל יתרונות נוספים. מסתבר, עם זאת, שיש דברים שבהם דווקא אינטליגנציה נמוכה יותר היא הגורם המגן

  • כ"ז אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תודו שזה נשמע לגמרי לא הוגן: מחקר מקיף חדש מיפה 52 גנים שתורמים למידת האינטליגנציה של האדם, ומצא שאותם הגנים שמעניקים אייקיו גבוה מעניקים גם הרבה יותר מזה.

כך למשל, חלק מהגנים המעורבים באינטליגנציה גבוהה מקטינים את הסיכון להשמנה מסוכנת (מזוהים עם BMI נמוך יותר, היקף מותניים קטן יותר וכן הלאה). גנים אחרים שתורמים לאינטליגנציה מגנים מפני סכיזופרניה  וסימפטומים של דיכאון. קבוצה אחרת של גנים 'אינטליגנטים' קשורה עם הימנעות מעישון, או הפסקת עישון.

הטרידו אתכם בטיפת חלב בעניין היקף הראש הגדול של התינוק שלכם? המחקר הזה מסיק שלא רק שהיקף ראש גדול אינו בעייתי בדרך כלל (חוץ מחריגות קיצוניות), אלא גם שהגנים המעודדים היקף ראש גדול מעודדים גם – נחשו – אינטליגנציה גבוהה.

יהיה צורך במחקרים נוספים, אומרים החוקרים, כדי לקבוע את התרומה של כל אחד מהגנים הללו לאינטליגנציה וכדי להבין טוב יותר כיצד כל אחד מהגנים הללו מוביל לשוני במידת האינטליגנציה בין אנשים. "הנתונים הגנטיים הידועים לנו כרגע מסבירים רק חמישה אחוזים מהשוני הקיים באינטליגנציה של האוכלוסייה", אומרת ד"ר דניאלה פוסת'ומה, ראש צוות החוקרים. "יש לנו עדיין דרך ארוכה ללכת".

אם אתם עדיין חושבים שהיתרונות שמעניקים הגנים האחראיים על אינטליגנציה אינם הוגנים, הנה תחום אחד שבו הגנים הללו לא מועילים: החוקרים מצאו כי חלק מהגנים האחראיים לאינטליגנציה גבוהה יותר מזוהים גם עם שיעור גבוה יותר של אוטיזם.

 

תגיות:חדשות מדעגניםאינטליגנציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה