חדשות בעולם

תוכנית טריליון הדולר: הפרויקט החדש של סין שמשנה עולם

בייג'ין חותרת לכונן סדר כלכלי עולמי משלה, עם יוזמה שטרם נראתה בהיסטוריה המודרנית בסדר גודל כזה. הפרטים

  • כ"ז אייר התשע"ז
אא

המיזם הגרנדיוזי החדש של סין אמור, לפי התוכנית, לחבר שמונה מדינות באסיה, לאורך הרי לאוס. צוותים של מהנדסים סינים בונים מאות גשרים ומנהרות בתשתית למסילת ברזל באורך של כ-400 ק"מ.

בפקיסטן, הסינים מממנים את בנייתן של תחנות כח במטרה לפתור את בעיות הפסקות החשמל הבלתי פוסקות, ובאירופה הם כבר מתכננים נתיב נוסף לייצוא מוצרים סינים ע"י מיפוי של קווי רכבות שיחברו בין בודפשט לבלגרד, עיר הבירה של סרביה.

מי שיוזם את התוכנית, שטרם נראתה בעולם, הוא נשיאה הנמרץ של סין שי ג'ינפינג, שידוע גם כתומך ישראל.

מטרת הנשיא הסיני היא לחזק קשרים וליצור שווקים חדשים לחברות הבנייה הסיניות. הדבר העצום הזה מייצא מודל פיתוח בהובלת המדינה — בתוכנית ענק שמטרתה יצירת יחסים דיפלומטיים וכלכליים חזקים באסיה, אירופה ואפריקה.

קאו ונליאן, מנכ"ל המרכז לשיתוף פעולה בינלאומי של הוועדה הלאומית לפיתוח ולרפורמות, אומר: "הנשיא שי מאמין שזו תוכנית לטווח ארוך, שתערב את הדור הנוכחי ואת הדורות הבאים כדי לדחוף את הצמיחה הכלכלית של סין ושל העולם".

אולם נראה שלא כל המדינות מתלהבות מהפרויקט הענק. ארה"ב, ועוד רבות מבעלות בריתה של סין באירופה ובאסיה, מביעות חששות לגבי התוכנית האסטרטגית. מדינות האיחוד האירופי דורשות מסין ערבויות לסחר חופשי, הגנה על הסביבה ותנאי עבודה הגונים. באוסטרליה בכלל דחו את בקשות ההצטרפות לתוכנית הסינית.

תגיות:סיןפיתוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה