חדשות בעולם

מתקפת טרור בבריטניה: 22 נרצחו בפיצוץ בתום הופעה

22 נרצחו ולפחות 50 נפצעו במקפת הטרור הגדולה בבריטניה בעשור האחרון

  • כ"ז אייר התשע"ז
זירת הפיגוע (צילום מסך)זירת הפיגוע (צילום מסך)
אא

לפחות 22 בני אדם נרצחו ו-50 נוספים נפצעו בפיצוץ שאירע הלילה (שלישי) בסיומה של הופעה של הזמרת אריאנה גרנדה בעיר מנצ'סטר שבצפון בריטניה. בזירה נכחו בעת ההופעה 20,000 צופים.

כוחות משטרה גדולים עשו את דרכם למקום הפיצוץ, באולם "מנצ'סטר ארינה". המשטרה קראה לתושבים באזור להתרחק מזירת הפיצוץ. תחנת הרכבת הקרובה לזירה נסגרה.

משטרת מנצ'סטר צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי מדובר ב"תקרית חמורה" וקראה לתושבים להתרחק מהמקום. גולשים רבים ברשתות החברתיות פרסמו סרטונים שתיעדו אלפי צעירים כשהם נסים על נפשם מהמקום. עדי ראייה ציינו כי בהופעה נכחו ילדים רבים שהגיעו ללא הוריהם.

בשלב זה לא ידועה הסיבה לפיצוץ אך בתקשורת הבריטית דווח כי נבדק חשד שמדובר בפיגוע טרור וכי ייתכן כי מחבל מתאבד ביצע אותו. עוד דווח כי אנשי היחידה לסילוק פצצות איתרו חפץ חשוד סמוך לזירת הפיצוץ וערכו פיצוץ מבוקר.

ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי לא ידוע על ישראלים שנפגעו באירוע.

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי גינתה את התקרית ואמרה כי נעשים מאמצים להבנת הרקע לאירוע. מיי הוסיפה כי מחשבותיה נמצאות עם משפחות הקורבנות והפצועים בפיצוץ. ראש הממשלה ציינה כי תשהה את פעילות מטה הבחירות שלה בעקבות הפיצוץ.

אם אכן מדובר בפיגוע טרור, זו מתקפת הטרור הקשה ביותר בבריטניה מאז הפיגוע בלונדון ב-7 ביולי 2005, אז נרצחו 56 איש. בריטניה נמצאת תחת איומים חמורים לפיגועים ובממוצע, כוחות הביטחון בבריטניה עוצרים מדי יום חשוד אחד במעורבות בטרור.

תגיות:בריטניהפיגוע טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה