חדשות בארץ

אל תתבלבלו מהגשם: הקיץ הולך להיות חם מהרגיל

החזאים מנסים לבשר לנו על תחזית קרירה למדי, כולל טפטופים ורוחות שיהיו באזורנו, אבל כל זה הולך להיגמר מהר יותר ממה שחשבתם

  • כ"ו אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הגשם באמת חזר מעט עם טפטופים קלים. בשישי האחרון היה מעונן חלקית עם ירידה בטמפרטורות, כולל טפטוף וגשם קל. בשבת היתה אפילו ירידה נוספת בטמפרטורות, הורגשה קרירות מהרגיל לעונה בעיקר בהרים ונשבו רוחות ערות. גשם מקומי ירד מידי פעם בעיקר בצפון הארץ.

אבל כל זה עומד להסתיים, ואפילו מהר יותר מהרגיל. החזאי התורן במטאו-טק, ליאור סודרי, אומר כי "מזג האוויר החורפי בסוף השבוע נבע מאפיק בכל מזרח הים התיכון מקפריסין ועד ישראל, והוא זה שגרם לגשמים ולסופות הרעמים".

לדבריו, "ביום שני יהיה חם, כי נושפע מחזית חמה שמגיעה אלינו ממערב. נהיה אז בקדמת אפיק שיורד לאזור קפריסין ונושפע מהחזית החמה שלו".

החזאי לא מבשר טובות לגבי הקיץ הקרוב. הוא טוען כי "על פי המודל האירופי יהיה הקיץ הקרוב – בחודשים יוני, יולי ואוגוסט – חם מהרגיל. אבל השינוי לא יהיה קיצוני, ויתבטא במעלה אחת מעל לממוצע בעונה".

האם נראה גשם בחודש מאי, אף על פי שזאת תופעה די נדירה? לפי הסטטיסטיקה צפוי יום גשם אחד במהלך החודש האביב הזה בצפון הארץ ובמרכזה.

לסיכום, התחזית המעודכנת: היום (שני) יהיה מעונן חלקית ועדין מעט קריר מהרגיל, בעיקר בהרים. עד הצהריים ייתכן גשם מקומי בצפון הארץ. בשלישי תורגש עליה ניכרת בטמפרטורות וירידה בלחות יעשה חם ויבש מהרגיל לעונה.

כיהודים מאמינים בני מאמינים אל לנו להאמין לכל מילה של החזאים כאילו נתנו מסיני. עלינו להתפלל אל בורא העולם שידאג לנו לקיץ נעים ונוח.

תגיות:מזג אוירקיץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה