חדשות בעולם

נשיא ארה"ב בראיון: "אני אוהב את העם בישראל"

"אני עובד קשה מאוד כדי שסוף-סוף יהיה שלום לעם בישראל ולפלשתינים, ואני מקווה שזה יכול לקרות הרבה יותר מוקדם ממה שכולם אי פעם חזו", אמר טראמפ בראיון לקראת ביקורו בישראל

  • כ"ה אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock(צילום: shutterstock
אא

לקראת ביקורו ההיסטורי בישראל, ולמרות הלו"ז הצפוף של טראמפ בימים האחרונים, הוא ניאות להעניק ראיון עם עורך 'ישראל היום', בועז ביסמוט, בחדר הסגלגל שבבית הלבן.

היום (ראשון) מספר ביסמוט בעיתון על הראיון עם נשיא ארה"ב. "אתה מבין כמה דברים יש לי השבוע? אבל הבטחתי לך ראיון לפני המסע לישראל ואני עומד במילה שלי, נכון?", הוא מצטט את הדברים עמם פתח טראמפ את השיחה.

ביסמוט שאל את טראמפ אם להערכתו שורת הדיווחים בימים האחרונים נגדו היא חלק ממהלך מתוזמר. טראמפ, מצדו, השיב כי: "אני לא יודע מה הסיבה, בועז, אבל זה רע". לזאת הוסיף ואמר: "הם משתמשים בזה (בדיווחים על רוסיה) כתירוץ (לתקוף אותי) וזה מגוחך".

ביסמוט הוסיף ושאל את טרמפ האם הוא חושב שהסכסוך הישראלי-פלשתיני הוא בעיקר דתי או טריטוריאלי. "אני חושב שזה שילוב. ואני חושב שהוא ייפתר ואני חושב שיהיה לנו הסכם", השיב הנשיא. לשאלתו של ביסמוט האם ישראל צריכה לחשוש מהגבלות כלשהן על הבנייה מעבר לקו הירוק, השיב הנשיא: "אני לא רוצה להתייחס לזה, חוץ מזה שאני באמת ובתמים חושב שאנחנו נשיג הסכם".

על הסיכויים למהלך מדיני, כפי שהדברים נראים בעקבות שיחותיו עם נתניהו, המלך עבדאללה ונשיא מצרים אמר טראמפ: "היום יש אפשרות גדולה מאוד שנוכל לעשות דיל", וטען כי "יש לי צוות מנצח לשם כך. דיוויד פרידמן הוא השגריר שלנו. הוא דיל-מייקר גדול... הוא עושה דילים בצורה מדהימה. וגם ג'ייסון גרינבלט - השילוב הזה, יחד עם עוד אנשים, פירושו שיש לנו סיכוי מאוד טוב לעשות הסכם".

טראמפ התייחס גם לדיווחים על כך שביקורו בכותל המערבי יהיה ללא נוכחות נציגים ישראלים כדי לא לעורר מחלוקת. "עדיין לא החלטנו באופן סופי כיצד ייראה הביקור שלי בכותל. אנחנו רוחשים כבוד גדול לרה"מ בנימין נתניהו, וההחלטה ללכת עם הרב היא בעיקר בגלל נוהג המקום. זה עדיין יכול להשתנות", הבהיר טראמפ ורמז כי ייתכן שנתניהו יתלווה אליו בביקור.

בשלב מסוים של השיחה בין טראמפ לביסמוט, הזמין נשיא ארה"ב את חתנו ואיש אמונו, ג'ארד קושנר, לחדר הלבן. קושנר הוא האחראי למאמץ האדיר שהבית הלבן מקווה ליישם בקדנציה הראשונה של טראמפ: יצירת מזרח תיכון שבו האינטרסים המשותפים עם ארה"ב קובעים את סדר היום, אזור שבו איראן נתפסת שוב בצד הרעים ואזור שבו הצדדים יכולים להגיע לדיל.

כאשר ביסמוט הזכיר לטראמפ את הבטחת הבחירות שלו, כי יעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים, השיב טראמפ כי "אני לא אדם שמפר הבטחות". ביסמוט הוסיף ושאל אם חזר בו מכוונתו בגלל לחץ ערבי, הוא ציין כי זו לא העת לדבר על כך. "יש הרבה דברים מעניינים שאנחנו עובדים עליהם. אנחנו נדבר על כך בהמשך", אמר הנשיא.

לשאלתו של ביסמוט האם יש לנשיא מסר לישראלים לקראת הביקור ההיסטורי, משיב הנשיא: "אני אוהב את העם בישראל, אני עובד קשה מאוד כדי שסוף-סוף יהיה שלום לעם בישראל ולפלשתינים, ואני מקווה שזה יכול לקרות הרבה יותר מוקדם ממה שכולם אי פעם חזו. זו הזדמנות גדולה מאוד וזה טוב לכולם; זה דיל שטוב לכולם. הישג זה יהיה בין גולות הכותרת שלי אם אצליח לעשות זאת. יש לנו את האנשים הנכונים שעוסקים בכך".

תגיות:עם ישראלדונאלד טראמפביקור הנשיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה