חדשות בעולם

על רקע הסערה מבית: טראמפ חתם על עסקת נשק גדולה בסעודיה

טראמפ, הנשיא האמריקני הראשון שבחר במדינה מוסלמית כיעד הבינלאומי הראשון שלו, התקבל אתמול בכבוד מלכים בסעודיה. היום יישא נאום נגד הטרור

  • כ"ה אייר התשע"ז
אא

דונלד טראמפ התקבל אתמול (שבת) בכבוד מלכים בסעודיה. טראמפ הוא הנשיא האמריקני היחיד בהיסטוריה שבחר במדינה מוסלמית כיעד הבינלאומי הראשון שלו. הסעודים התכוננו כראוי לביקורו של נשיא ארה"ב: מטוסי הצבא צבעו את השמים בצבעיו של הדגל האמריקני: אדום, כחול ולבן, המלך סלמאן, שלא הגיע לקבל את פניו של אובמה בשנה שעברה, חיכה לטראמפ ולחץ את ידיו על השטיח האדום. לאחר מכן הוענקה לנשיא ארה"ב מדליית זהב מטעם המלך. מדובר בעיטור הגבוה ביותר בממלכה, שהוענק בעבר לוולדימיר פוטין, לתרזה מיי ולברק אובמה.

במהלך ביקורו חתם טראמפ על עסקת נשק רחבת היקף: במסגרתה מוכרת ארה"ב לסעודיה ציוד צבאי בשווי 110 מיליארד דולר. ההסכם כולל טנקים, ספינות קרב, מערכות הגנה מטילים, מכ"מים, אמצעי תקשורת וטכנולוגיית סייבר. מחלקת המדינה האמריקנית אמרה כי העסקה תוביל ליצירת עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים בארה"ב.

היום (ראשון) צפוי טראמפ להשתתף בפסגת מנהיגי מדינות ערב והמדינות האיסלאמיות, שם יישא נאום נגד הטרור. כן ייפגש היום עם  נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי, ישתתף בפסגה של מנהיגי מדינות המפרץ. בהמשך צפוי טראמפ צפוי לפתוח מרכז דיגיטלי למאבק בקיצוניות ולענות עם עוד מנהיגים לשאלות שקשורות לטוויטר.

אחרי הביקור בסעודיה תמשיך המשלחת האמריקנית, שכוללת גם את איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר, מזכיר המדינה רקס טילרסון ראש הסגל ריינוס פרייבוס, לישראל. אחר כך תבקר בוותיקן, שם יפגוש טראמפ את האפיפיור פרנציסקוס. בסיציליה ייפגש טראמפ עם מנהיגי ה-G7 בכנס הכלכלות הגדולות בעולם המערבי, ובבלגיה ישתתף טראמפ בכנס נאט"ו בבריסל.

המסע בעולם מגיע על רקע ביקורות רבות מבית. בארה"ב סוערות הרוחות בעקבות פיטוריו של ג'יימס קומי מראשות ה-FBI. במקביל, מתפרסמים פרטים חדשים על הקשר שהיה בין אנשי טראמפ לבכירים רוסים במערכת הבחירות. על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", טראמפ חשף בפני שר החוץ הרוסי והשגריר הרוסי מידע מסווג ורגיש במיוחד. פצצה נוספת הטיל העיתון, כאשר דיווח שבמהלך החקירה על הקשרים בין הבכירים הרוסים לצוות הקמפיין של טראמפ עלה שמו של ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא, הממלא תקפידי מפתח בממשלתו. 

תגיות:דונלד טראמפסעודיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה