בריאות ותזונה

הצטננתם? תשכחו מוויטמין סי – קחו אבץ!

נטילת אבץ, אומרים חוקרים, מזרזת פי שלושה את קצב ההחלמה מהצטננות

  • כ"ב אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו, מן הסתם, שמענו פעם את ההמלצה הזו: מצוננים? קחו ויטמין סי, שימהר את ההחלמה שלכם מהווירוס שתקף אתכם. אלא שכבר מזמן הוכח שבהמלצה הזו אין שחר: ויטמין סי אולי לא מזיק במיוחד (אלא אם כן אתם מאלה שהוא גורם להם לשלשולים) אבל אין שום הוכחה שהוא מזרז את ההחלמה מנגיפי הצטננות.

אנליזה חדשה של מחקרים, עם זאת, מצא כי נטילה של תוסף אחר יכולה לזרז את זמן ההחלמה מהצטננות באופן משמעותי. לא מדובר בוויטמין – אלא דווקא במינרל. אבץ, אומרים החוקרים, גורם לכך שתחלימו מהצטננות במהירות גבוהה פי שלושה מאשר ללא האבץ. ניתוח המחקרים בדק שלושה מחקרים שבהם לוקים בהצטננות לקחו תוסף אבץ בשיעור של 80 עד 92 מיליגרם מידי יום, שיעור גבוה  משמעותית מההמלצה הרגילה. (עם זאת, במחקרים קודמים הוכח שכמויות כאלה של אבץ, ואפילו גבוהות יותר, אינן גורמות כל נזק כאשר הן נלקחות לטוח קצר).

כל המחקרים שנסרקו באנליזה מצאו תוצאה דומה: מתוך החולים שהתחילו לקחת אבץ כשלקו בהצטננות, 70% החלימו ביום החמישי להצטננות. לעומת זאת, רק 27% מהחולים שלקחו פלצבו היו בריאים ביום החמישי.

המחקר מדגיש שהתועלת שנמצאה קשורה דווקא ללכסניות של אבץ-אצטט, ולא לכל תוסף אבץ שניתן להשיג..

"בהתחשב בהוכחות החזקות ליעילות הטיפול ולסיכון הנמוך של תופעות הלוואי", כותב עורך האנליזה, ד"ר הארי המילה מאוניברסיטת הלסינקי, "יש לעודד את הלוקים בהצטננות לנסות ליטול אבץ בכמויות שאינן עולות על מאה מ"ג ביום".

תגיות:צינוןבריאותאבץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה